In Bruges

Originaltitel: In Bruges
Regissör:Martin McDonagh
Utgivningsår:2008

Om In Bruges:

De två lönnmördarna Ray och Ken beordras av sin hänsynslöse chef Harry att lämna London. Han skickar dem till den belgiska medeltidsstaden Brygge efter ett misslyckat uppdrag, där Ray av misstag mördat en liten pojke. Ken passar på att njuta av den vackra staden och dess arkitektur i avvaktan på att det hela skall lugna ned sig på hemmafronten. Ray däremot, tycker att Brygge är världens tråkigaste stad och gör sitt yttersta för att få saker och ting att hända. Vad ingen av dem förstår är att Harry har helt andra planer än semester för dem och att deras vänskap snart kommer att sättas på hårt prov.
Se filmen på Plejmo

Regissör: John Dahl
År: 2007
Genre: Komedi, Thriller
You Kill Me

Colin Farrell, Brendan Gleeson, Ralph Fiennes, Clémence Poésy, Jordan Prentice, Jérémie Renier, Thekla Reuten, Eric Godon, Zeljko Ivanek, Elizabeth Berrington, Anna Madeley

Martin McDonagh

Drama, Komedi, Thriller

Storbritannien, USA
Diskussioner om In Bruges  (0 diskussioner)
Kommentarer om In Bruges (447 st)
Trangor (Anmäl)   15:47 23/1
Skrattar och gråter trots att den är lite för tillrättalagd. Lager på lager på lager gör den här mer sevärd än det mesta.
Lotso (Anmäl)   20/12 2017
I sin helhet är In Bruges en otroligt välgjord skriven film. Dess största styrka ligger i dialogerna och karaktärerna. Martin McDonagh har snabbt vuxit och blivit en favorit i mina ögon. Han är en av de bästa som jobbar med karaktärer och dialoger just nu. Även skådespelarna är fantastiska. Brendan Gleeson tycker jag verkligen ger en av sina bästa insatser. Colin Farrell som jag alltid tyckt om gör också en minesvärd insats och även han en av sina bättre. Humorn är också perfekt mixad in med resten av dramat. Det är i all benämning en svart komedi, och en perfekt sådan. Det enda negativa är romansen mellan Ray och Chloe. Som jag känner inte var lika välskriven som allt annat. Mitt i allt detta, så lyckas också filmen få in en julkänslan i bakgrunden.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
inget speciellt
WillyV (Anmäl)   20/2 2017
Satans rolig och skön. Kultklassiker?
Mohawk (Anmäl)   7/8 2015
Brilliant liten pärla.