Missing

Originaltitel: In Her Skin
Regissör:Simone North
Utgivningsår:2009

Om Missing:

Tonåringen Rachel kommer aldrig hem efter en dansträning och en massiv utredning drar igång. Polisen är övertygad om att hon gett sig av frivilligt, men hennes föräldrar vägrar att köpa teorin och bestämmer sig för att driva sökandet själva. Ingen anar den ohyggliga sanningen som finns mitt framför deras ögon. Baserad på en sann historia.

Titel: 4th Floor
Originaltitel: Cheaters
Regissör: John Stockwell
År: 2000
Livets skola

Guy Pearce, Miranda Otto, Ruth Bradley, Sam Neill, Kate Bell, Khan Chittenden, Graeme Blundell, John Butler (III), Justine Clarke, Diane Craig, Jack Finsterer, Rebecca Gibney, Eugene Gilfedder, Jeremy Sims, Steven Vidler, Kelley Abbey, Melissa Andersen

Simone North

Drama, Thriller

I Am You

Australien
Diskussioner om Missing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Missing (19 st)
idaho1981 (Anmäl)   15/2 2017
Svag trea. Gillar stämmningen i filmen och att den är lugn men med en otäck känsla över sig hela tiden. Ojämnt skådespeleri, de som höjer det hela är Miranda Otto som mamman och Ruth Bradley som Caroline, de lyfter det hela.
todape (Anmäl)   14/5 2015
En ganska slätstruken thriller med ett simpelt manus. De lär visserligen vara aningen låsta när de ska göra en film baserad på en verklig händelse. Men manuset borde varit mer genomarbetat. En blek film som lär vara bortglöm snabbt för egen del. 4/10
ami86 (Anmäl)   19/10 2014
Fantastisk välgjord och övertygande film. Vissa av skådespelarna var urusla, men den fullkomligt fantastiska prestationen av skådespelerskan som porträtterar Caroline Reed Robertson uppväger för alla mindre imponerande insatser. Inte nog att filmen är trovärdig, det finns något otroligt otäckt med hela stämningen filmen, något som fick nackhåren att resa sig på mig flera gånger om. Se den!
MrsRatched (Anmäl)   29/6 2013
Bitvis ganska starka scener, trovärdigt och ärligt. Tyvärr lite torrt, som så ofta med verklighetsbaserade filmer.
Armfelt (Anmäl)   24/2 2013
Tycker den var lovande de första 10minuterna, sedan var den bara jobbig