In Love with the Dead

Originaltitel: Chung oi
Regissör:Danny Pang Fat
Utgivningsår:2007

Om In Love with the Dead:

När Wai blir diagnostiserad med cancer gör hennes pojkvän Ming allt han kan för att hjälpa henne. Tillsammans med Wais lillasyster Ping försöker man klara av svårigheterna. Men medan Wais hälsa försämras blir hennes humör alltmer våldsamt, och hennes handlingar märkliga. Detta påminner Ping om dom spökhistorier hon tycker om att läsa. När pressen blir för stor finner Ming en fristad hos Fong. En kväll försvinner Wai för en kort tid, och både Ming och Fong hamnar i en olycka. Efter det börjar alla bete sig märkligt.
Se filmen på Headweb

Patrick Tam, Shawn Yue, Stephy Tang, Yue Yok

Danny Pang Fat, Thomas Pang

Skräck

Hongkong
Med i listor: Ninjor
Diskussioner om In Love with the Dead  (0 diskussioner)
Kommentarer om In Love with the Dead (10 st)
Zebulonm (Anmäl)   29/3 2017
Mer en fin sentimental historia i över halva filmen. Sen blir det lite annorlunda men inte så att det blir nån skräckis...
lightship (Anmäl)   5/9 2014
INTE skräck enligt min mening. Mer ett artsy thriller-drama. Kunde varit mycket bättre om den inte var så onödigt seg.
Bijan (Anmäl)   26/12 2013
Jag gillar historien sen när allting avslöjats, men vägen dit är lång och inte så väl genomförd. Berättelse med potential men inte mer.
Bankoofer (Anmäl)   24/1 2012
har inte sett filmen... men den sorteras under... ...ninja.? 0,o
Placebohoe (Anmäl)   13/3 2011
Jag brukar bli väldigt engagerad i filmer som kretsar kring cancer, men den här var riktigt riktigt långsam och jag blev för trött för att kunna sätta mig in i filmen. Det tar ett bra tag innan det händer någonting och filmen är inte alls särskilt läskig. Det finns några skräckmoment, men jag tycker inte att det finns ett obehag igenom hela filmen och filmen känns även ojämn. Jag gillar att slutet var överraskande och för det så får den en stabil tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till In Love with the Dead