47 Meters Down

Originaltitel: 47 Meters Down
Regissör:Johannes Roberts
Utgivningsår:2017

Om 47 Meters Down:

Två systrar på mexikansk semester är instängda i en hajobservationsbur längst ned i havet, men syret börjar ta slut och stora vita hajar cirklar i närheten. De har nu mindre än en timmes luft kvar att räkna ut hur de ska komma upp till ytan .

Titel: The Shallows
Regissör: Chris Kentis
År: 2003
Genre: Drama, Thriller
Open Water

Mandy Moore, Claire Holt, Matthew Modine, Santiago Segura, Yani Gellman, Chris J Johnson, Axel Mansilla

Johannes Roberts, Ernest Riera

Thriller, Skräck

In the Deep

Storbritannien
Diskussioner om 47 Meters Down  (0 diskussioner)
Kommentarer om 47 Meters Down (27 st)
Merwinna (Anmäl)   02:23 28/4
Mycket spännande och berörande film, om än med en del logiska brister. Håller uppe intresset ända till slutet. Introduktionen av karaktärerna, psykologin och skådespelarna är också väldigt bra. Nyttigt att få en påminnelse om, att man aldrig ska låta sig övertalas att göra något som magkänslan säger ifrån emot, samt att man aldrig ska göra något som inte känns bra bara för att imponera på någon annan.
vonadel (Anmäl)   14:09 24/3
Ännu en koll innan borttag från Flixen. Bättre än väntat ändå. Håller intresset vid liv filmen igenom. 6/10
Pos (Anmäl)   23:30 8/2
Fångar klaustrofobikänslan och ångesten riktigt bra på sina ställen och ett par scener var oväntat visuellt trevliga. Överlag jävligt tramsigt dock och precis vad jag förväntade mig.
the Feber (Anmäl)   11/12 2018
Man lyckas bygga upp en riktigt ruggig stämning där nere på havets botten. Stundtals riktigt bra, stundtals dock trist och korkad. Framförallt känns inte karaktärerna riktigt trovärdiga, vilket man kunnat fixa med bättre manus. Fyller dock sitt syfte på ett bra sätt.
dudson (Anmäl)   10/11 2018
Korkade pök som har all världens jävla otur. Perfekt hajföda är dom iaf.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 47 Meters Down