In the Folds of the Flesh

Originaltitel: Nelle pieghe della carne
Regissör:Sergio Bergonzelli
Utgivningsår:1970

Om In the Folds of the Flesh:

Gästerna i en villa bli dödade en efter en av värdarna. Tillvaron är lugn tills en förrymd brottsling dyker upp.

Titel: Ögat i labyrinten

Sergio Bergonzelli, Mario Caiano, Fabio De Agostini

Drama, Thriller, Skräck

Spanien, Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om In the Folds of the Flesh  (0 diskussioner)
Kommentarer om In the Folds of the Flesh (8 st)
EvilNed (Anmäl)   24/9 2017
Tyckte den var stabil, med giallo mått mätt. Dock otroligt rörig. Kanske får se om någon gång.
ulke666 (Anmäl)   9/2 2012
Här kan man iallafall inte klaga på för lite twistar! Men tillochmed för denna typen av film så är det bara FÖR dumt och rörigt. Snyggt foto och några fräcka psykedeliska scener dock.
Ondskapt (Anmäl)   1/1 2012
Börjar rätt lovande med en hysterisk familj som dödar folk, smälter dom i sitt hemsnickrade syrabad och sen matar sina gamar med det. Synd då att det utvecklas till en sölig familjekomplott med sinnessjukdom och incest, som ju annars är bra grejer (i film då alltså!). Skön musik och korkad intrig, men lite väl seg.
Bumbi78 (Anmäl)   9/10 2011
Sinnessjuk och lätt efterbliven sleaze/exploitation med huvudkapningar och incest. Mitt i allt detta försöker en liten handling krypa fram med mord och frågor. Vissa scener är bättre än andra, men överlag är det bara trams utan något större underhållningsvärde.
schramm (Anmäl)   1/4 2010
det finns gränser för hur korkad en film kan bli, även för giallos, och den här passerade den gränsen redan efter en halvtimme! Incest! Nazister! Knark! Psykos! Syrabad! Idiotin flödar konstant i 90 minuter och jag kan inte låta bli att gilla det. För folk som letar efter giallos som är bra på riktigt bör nog kolla in Martinos eller Lenzis, men för dom som bara söker (dum) underhållning är detta en pärla.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till In the Folds of the Flesh