In Tranzit

Originaltitel: In Tranzit
Regissör:Tom Roberts
Utgivningsår:2008

Om In Tranzit:

Under kaoset som uppstår efter andra världskriget sänds av misstag en grupp tyska soldater till ett kvinnofängelse i Sovjet.

John Malkovich, Thomas Kretschmann, Ingeborga Dapkunaite, Vera Farmiga, Daniel Brühl, Thekla Reuten, Tatjana Jakovenko, Jevgenij Mironov, Natalie Press

Natalja Portnova, Simon van der Borgh

Drama, Krig

Ryssland, Storbritannien
Diskussioner om In Tranzit  (0 diskussioner)
Kommentarer om In Tranzit (9 st)
KyLLo (Anmäl)   29/5 2016
Över förväntan. Bortsett från bristande språklogik är det bra för att inte vara en storfilm.
Murvel48 (Anmäl)   9/2 2013
Ännu en trist film som dras ner ytterligare av att samtliga talar bruten engelska. Jag har aldrig förstått det greppet.
Kebaben (Anmäl)   12/8 2011
Sanslöst tråkig.
produr (Anmäl)   26/6 2011
Första kvarten tänkte jag stänga av för jag tyckte den kändes en aning b-aktig faktiskt,sen tog den sig och blev riktigt gripande och engagerande till det ett inte särskilt lyckat slut,men som helhet så var det en ganska bra film med bra skådisar med en ganska ofilmad tid om tyska krigsfångar i ryssland(jag har inte sett nån förut iallafall.Skulle villja se mer post war filmer om återuppbygnaden i länderna efter kriget och så
Girona (Anmäl)   22/11 2010
Enormt vacker film, men hur tänkte de med språket egentligen? Jag kan köpa att alla talar engelska, men i det här filmen finns ingen logik alls. Vissa ryssar talar perfekt amerikansk engelska, andra bryter på ryska, en del tyskar bryter på tyska, andra på ryska...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till In Tranzit