Nawals hemlighet

Originaltitel: Incendies
Regissör:Denis Villeneuve
Utgivningsår:2010

Om Nawals hemlighet :

En mors sista önskan är att skicka sina tvillingbarn Jeanne och Simon på en resa till Mellanöstern för att söka efter sina rötter, en far de trodde var död och en bror de inte visste fanns.

Titel: Flyga Drake
Regissör: Stefan Ruzowitzky
År: 2007
Genre: Drama, Krig
Falskmyntarna

Lubna Azabal, Mélissa Désormeaux-Poulin, Maxim Gaudette, Rémy Girard, Abdelghafour Elaaziz, Allen Altman, Mohamed Majd, Nabil Sawalha, Baya Belal, Bader Alami, Ahmad Massad, Majida Hussein, Dominique Briand, John Dunn-Hill, Jabar Risheq, Nabil Koni

Denis Villeneuve, Valérie Beaugrand-Champagne

Drama, Mysterium, Krig

Kanada, Frankrike
Diskussioner om Nawals hemlighet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Nawals hemlighet (135 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
syndikat1 (Anmäl)   17/8 2017
Instämmer helt med Galivan.
Johan2006 (Anmäl)   17/4 2017
Väldigt bra film! Har inte sett många filmer om Mellanöstern men den här var verkligen bra. Lite skruvad historia i bakgrunden gör att man vill se klart.
Galivan (Anmäl)   23/8 2016
Fotot och ljudet var mycket bra, det etablerar en seriös och realistisk stil, men illusionen av realism faller efter ett tag då jag inser att filmen är underhållningsbaserad. Skådespelarnas känslouttryck förtydligas ofta inför kameran vilket blir övertydligt. Radiohead var också ett mindre bra grepp. Storyn är spännande och bra nästan hela vägen förutom två osannolika samband, effektfullt men otroligt (dock inte omöjligt). Man hade trott att filmen skulle ha något viktigare att säga.
Engravadlax (Anmäl)   15/8 2016
Alltså... nej. Det manuset var inget vidare. Skrattade lite när Jeanne får höra vad 1+1 blir av Simon; hur i helvete kunde hon veta vad han menade med det? Alla handlingens vändningar var fullständigt förutsägbara.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Nawals hemlighet