Independence Day

Originaltitel: Independence Day
Regissör:Roland Emmerich
Utgivningsår:1996

Om Independence Day:

Ett rymdskepp närmar sig jorden. Ur det lösgör sig några farkoster som placerar sig över jorden. USA:s president flyr med bl a datageniet David. Tillsammans planerar de en kupp för att återta makten på jorden.

Titel: World Invasion: Battle Los Angeles
Regissör: Michael Bay
År: 1998
Genre: Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Armageddon

Will Smith, Bill Pullman, Jeff Goldblum, Randy Quaid, Harvey Fierstein, Mary McDonnell, Adam Baldwin, James Rebhorn, Margaret Colin, Robert Loggia, Harry Connick Jr, Brent Spiner, James Duval, Judd Hirsch, Vivica A Fox, Giuseppe Andrews, Lisa Jakub

Roland Emmerich, Dean Devlin

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

ID4

Recension Independence Day

- von_fantasy sätter betyg 3 och skriver:
När det är dags att recensera en sådan här film som räknades som en storfilm då man själv var ca10 år blir det svårt att inte vara partisk. Detta var någonting häftigt och coolt, rymdvarelser, ufon och Jeff Goldblum (som man sett som den coola Ian Malcolm i Jurassic Park). Trots att jag är äldre nu så blir jag fortfarande en smula berörd av filmen. Handlingen är barnsligt enkel. Helt plötsligt...

Recension av Independence Day - Läs hela!

Diskussioner om Independence Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Independence Day (812 st)
Paramis (Anmäl)   00:34 22/3
Judd Hirsch stjäl showen ! En klassiker som jag såg på bio och älskade varenda minut av !
wasteoftime (Anmäl)   6/11 2017
Detta var en av min barndoms filmer. Brorsan hade den på köpe-VHS som gick varm där hemma. Att den var lång var inget jag tänkte på direkt. Det var det väl kanske inte nu heller, men, den har väl inte åldrats så bra, eller så har jag vuxit ifrån den? Det är en bit kvar till att bli riktigt dåligt, men det är liksom inte i närheten av bra heller. 0,7 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra
Rai (Anmäl)   16/7 2017
Enbart propaganda film för USA och om USA. Bortse man från det är den helt ok film, även om det är ett stort jippo..
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Skådespelarna gör bra ifrån sig och specialeffekterna är snygga. I övrigt är den här filmen inte mycket att hänga i granen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Independence Day