Independence Day

Originaltitel: Independence Day
Regissör:Roland Emmerich
Utgivningsår:1996

Om Independence Day:

Ett rymdskepp närmar sig jorden. Ur det lösgör sig några farkoster som placerar sig över jorden. USA:s president flyr med bl a datageniet David. Tillsammans planerar de en kupp för att återta makten på jorden.

Titel: World Invasion: Battle Los Angeles
Regissör: Roland Emmerich
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Independence Day: Återkomsten

Will Smith, Bill Pullman, Jeff Goldblum, Randy Quaid, Harvey Fierstein, Mary McDonnell, Adam Baldwin, James Rebhorn, Margaret Colin, Robert Loggia, Harry Connick Jr, Brent Spiner, James Duval, Judd Hirsch, Vivica A Fox, Giuseppe Andrews, Lisa Jakub

Roland Emmerich, Dean Devlin

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

ID4

Recension Independence Day

- Dåliga_filmer sätter betyg 1 och skriver:
Kopior sker överallt nu för tiden. Idag tar vi en närmare titt på Independence Day. Ett rymdskepp närmar sig jorden. Ur det lösgör sig några farkoster som placerar sig över jorden. USA:s president flyr med bland andra datageniet David. Tillsammans planerar de en kupp för att återta makten på jorden. Hm, vilken film liknar det här. Hm, jag ska ge er några ledtrådar. I huvudrollen har vi en...

Recension av Independence Day - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, Action Top 50, Science Fiction Top 50, Thriller Top 50
Diskussioner om Independence Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Independence Day (813 st)
Misslovemovie (Anmäl)   12/7 2018
Den är överdriven på alla sätt men jag gillar den ändå, den har ju allt en sån här film behöver.
meagirl (Anmäl)   20/6 2018
Älskar den
Paramis (Anmäl)   22/3 2018
Judd Hirsch stjäl showen ! En klassiker som jag såg på bio och älskade varenda minut av !
wasteoftime (Anmäl)   6/11 2017
Detta var en av min barndoms filmer. Brorsan hade den på köpe-VHS som gick varm där hemma. Att den var lång var inget jag tänkte på direkt. Det var det väl kanske inte nu heller, men, den har väl inte åldrats så bra, eller så har jag vuxit ifrån den? Det är en bit kvar till att bli riktigt dåligt, men det är liksom inte i närheten av bra heller. 0,7 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Bra