Betyg idag: 1 225 Besökare idag: 5 611

Originaltitel: Independence Day
Regissör:Roland Emmerich
Utgivningsår:1996

Om Independence Day:

Ett rymdskepp närmar sig jorden. Ur det lösgör sig några farkoster som placerar sig över jorden. USA:s president flyr med bl a datageniet David. Tillsammans planerar de en kupp för att återta makten på jorden.

Titel: World Invasion: Battle Los Angeles
Regissör: Tim Burton
År: 1996
Genre: Komedi, Action, Thriller, Science Fiction, Fantasy
Mars Attacks!

Will Smith, Bill Pullman, Jeff Goldblum, Randy Quaid, Harvey Fierstein, Mary McDonnell, Adam Baldwin, James Rebhorn, Margaret Colin, Robert Loggia, Harry Connick Jr, Brent Spiner, James Duval, Judd Hirsch, Vivica A Fox, Giuseppe Andrews, Lisa Jakub

Roland Emmerich, Dean Devlin

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

ID4

Recension Independence Day

- Dåliga_filmer sätter betyg 1 och skriver:
Kopior sker överallt nu för tiden. Idag tar vi en närmare titt på Independence Day. Ett rymdskepp närmar sig jorden. Ur det lösgör sig några farkoster som placerar sig över jorden. USA:s president flyr med bland andra datageniet David. Tillsammans planerar de en kupp för att återta makten på jorden. Hm, vilken film liknar det här. Hm, jag ska ge er några ledtrådar. I huvudrollen har vi en...

Recension av Independence Day - Läs hela!

Diskussioner om Independence Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Independence Day (811 st)
wasteoftime (Anmäl)   00:54 6/11
Detta var en av min barndoms filmer. Brorsan hade den på köpe-VHS som gick varm där hemma. Att den var lång var inget jag tänkte på direkt. Det var det väl kanske inte nu heller, men, den har väl inte åldrats så bra, eller så har jag vuxit ifrån den? Det är en bit kvar till att bli riktigt dåligt, men det är liksom inte i närheten av bra heller. 0,7 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   20:54 12/10
Bra
Rai (Anmäl)   23:30 16/7
Enbart propaganda film för USA och om USA. Bortse man från det är den helt ok film, även om det är ett stort jippo..
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Skådespelarna gör bra ifrån sig och specialeffekterna är snygga. I övrigt är den här filmen inte mycket att hänga i granen.
Hompen (Anmäl)   28/10 2016
Bra underhållning, bra skådespel, bra effekter. Man blir road och det finns en del klassiska one liners. Bra dramaturgi, utan att vara en intelligent film. Och visst tycker man att amerikanskheten i filmen är störig, men bortser man från det så är det en go action rulle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Independence Day