Independence Day

Originaltitel: Independence Day
Regissör:Roland Emmerich
Utgivningsår:1996

Om Independence Day:

Ett rymdskepp närmar sig jorden. Ur det lösgör sig några farkoster som placerar sig över jorden. USA:s president flyr med bl a datageniet David. Tillsammans planerar de en kupp för att återta makten på jorden.

Titel: World Invasion: Battle Los Angeles
Regissör: Michael Bay
År: 1998
Genre: Action, Romantik, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Armageddon

Will Smith, Bill Pullman, Jeff Goldblum, Randy Quaid, Harvey Fierstein, Mary McDonnell, Adam Baldwin, James Rebhorn, Margaret Colin, Robert Loggia, Harry Connick Jr, Brent Spiner, James Duval, Judd Hirsch, Vivica A Fox, Giuseppe Andrews, Lisa Jakub, Mae W

Roland Emmerich, Dean Devlin

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

ID4

Recension Independence Day

- Dåliga_filmer sätter betyg 1 och skriver:
Kopior sker överallt nu för tiden. Idag tar vi en närmare titt på Independence Day. Ett rymdskepp närmar sig jorden. Ur det lösgör sig några farkoster som placerar sig över jorden. USA:s president flyr med bland andra datageniet David. Tillsammans planerar de en kupp för att återta makten på jorden. Hm, vilken film liknar det här. Hm, jag ska ge er några ledtrådar. I huvudrollen har vi en...

Recension av Independence Day - Läs hela!

Diskussioner om Independence Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Independence Day (808 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/10 2016
Skådespelarna gör bra ifrån sig och specialeffekterna är snygga. I övrigt är den här filmen inte mycket att hänga i granen.
Hompen (Anmäl)   28/10 2016
Bra underhållning, bra skådespel, bra effekter. Man blir road och det finns en del klassiska one liners. Bra dramaturgi, utan att vara en intelligent film. Och visst tycker man att amerikanskheten i filmen är störig, men bortser man från det så är det en go action rulle.
kryttan (Anmäl)   29/6 2016
Vilket avgrundsbajs till film.
Solidus (Anmäl)   29/6 2016
Mäktig bioupplevelse som liten och den håller än. Skyhög underhållningsfaktor och helt klar en av de bättre filmerna om elaka UFO:n som anfaller Jorden. Bra och actionfylld sci-fi som rekommenderas till de som är ute efter något lättsmält och storslaget.
Fläskkäft (Anmäl)   15/6 2016
Den har ju snott rätt mycket från den gamla sköna tv-serien V ifrån åttiotalet, men det är helt okej. Idag 20 år senare har den åldrats på många sätt, eller rättare sagt det är jag som har åldrats. Den är lite småtöntig och löjlig. Effekterna har tagit ordentligt med stryk. Humorn funkar sällan, amerikansk överlägsenhet och en förlitan på religion. Men det är en underhållande film och Roland Emmerich kan sin katastrofaction. Trevliga skådespelare med Goldblum, Smith, Pullman och Quaid i spetsen. Filmmusiken är helt okej och medryckande i vissa scener. Nu är jag redo för den snart aktuella uppföljaren!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Independence Day