Indiana Jones och de fördömdas tempel

Originaltitel: Indiana Jones and the Temple of Doom
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:1984
Antal betyg:19093 betyg

Om Indiana Jones och de fördömdas tempel:

Filmvärldens tuffaste äventyrare Harrison dyker åter upp i rollen som den oövervinnerlige Indiana Jones. Den här gången ställs Indiana öga mot öga med djävulsdyrkare som inte tvekar att offra människor för att nå kontakt med de högre makterna...

Titel: Indiana Jones och det sista korståget
Originaltitel: Indiana Jones and the Last Crusade
År: 1989
Genre: Action, Äventyr
Indiana Jones och det sista korståget
Titel: Jakten på den försvunna skatten
Originaltitel: Raiders of the Lost Ark
År: 1981
Genre: Action, Äventyr
Jakten på den försvunna skatten
Titel: Indiana Jones och kristalldödskallens rike
Originaltitel: Gåten Ragnarok
Regissör: Mikkel Brænne Sandemose
År: 2013
Mysteriet Ragnarök

Harrison Ford, Kate Capshaw, Amrish Puri, Jonathan Ke Quan, Roshan Seth, Philip Stone, Roy Chiao, David Yip, Raj Singh, D R Nanayakkara, Philip Tan, Ric Young, Dan Aykroyd

Willard Huyck, Gloria Katz

Action, Äventyr

Recension Indiana Jones och de fördömdas tempel

- BeforeYouDie sätter betyg 4 och skriver:
De fördömdas tempel är en mycket mörkare film än vad Jakten på den försvunna skatten är, då de slåss mot en dödssekt och ska befria förslavade barn. Men det är just dessa seriösa element som skapar djupet i filmen. För utöver det är det mest yta. Indiana Jones hamnar som vanligt i konstiga situationer och knipor och han löser dem alltid på ett eller annat, mer eller mindre logiskt sätt. Personligen...

Recension av Indiana Jones och de fördömdas tempel - Läs hela!

Med i listor: 80-tal Top 50
Diskussioner om Indiana Jones och de fördömdas tempel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Indiana Jones och de fördömdas tempel (522 st)
päronanton (Anmäl)   21:23 8/6
Den är okej!
deswhip (Anmäl)   01:40 21/4
Första filmen: Originalet och bäst! Charmig, rolig och spännande äventyrsaction mycket bra när den kom och den håller fortfarande. Harrison Ford är riktigt bra i sin roll, fyra i betyg. Andra filmen: Inte alls lika bra som ettan, till och med lite larvig i jämförelse, överdrivet och orealistiskt, tvåa i betyg. Tredje filmen: Man hittar tillbaka till en mer seriös ton. Bra action och stundtals ganska rolig, men saknar lite av magin i ettan, trea i betyg.
Raimo_1985 (Anmäl)   29/10 2018
Jag hade blivit varnad för både vidrigt jobbig unge och skrikig tjej men jag tycker ingen av de drar ner filmen. Jag tycker den här Indiana Jones är skitbra! :)
Rai (Anmäl)   10/12 2017
Jag bara älskar den här filmen är den bästa av alla dom här filmerna!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Klassiker
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Indiana Jones och de fördömdas tempel