Infernal Affairs 2

Originaltitel: Wu jian dao 2
Regissör:Alan Mak Siu-fai, Andrew Lau Wai-keung
Utgivningsår:2003

Om Infernal Affairs 2:

Filmen utspelar sig före den första filmen och förklarar bakgrundshistorien. Man får se hur de infiltrerar varandra och frågetecken från den första filmen rätas ut.
Se filmen på Headweb

Regissör: Claude Zidi
År: 1984
Genre: Komedi, Kriminalare
Muta och kör

Francis Ng, Eric Tsang, Anthony Wong Chau-sang, Roy Cheung, Andrew Lin, Carina Lau, Edison Chen, Shawn Yue, Chapman To, Hu Jun, Alexander Chan

Alan Mak Siu-fai, Felix Chong

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Hongkong, Kina, Singapore
Diskussioner om Infernal Affairs 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Infernal Affairs 2 (59 st)
Zebulonm (Anmäl)   00:05 20/4
Inte alls lika bra som ettan men ändå sevärd.
BrutusBeefcake (Anmäl)   8/5 2014
Inte lika bra som ettan, men snudd på! Tyckte den var briljant bitvis och en bra prequel, snuddar på högre betyg. Skall köra ett marathon snart så kanske det höjs! (10/15)
ClintanTheKing (Anmäl)   5/5 2014
På något sätt finner jag denna film så oerhört uttråkande och oengagerande från minut 1 till slutminut. Svårt att peka på exakt vad men den fångade helt enkelt inte mitt intresse, därav betyget.
BrutusBeefcake (Anmäl)   1/5 2014
lottes (Anmäl)   15/9 2012
Skådisarna som ska föreställa samma killar tio år tidigare är inte alls lika vilket är förvirrande. Man skulle vilja ha nametags på dem i början. Att "alla" är poliser, inklusive skurkarna, gör det ju inte heller lättare att hålla isär dem. Som tur är kan man skilja på polischefen och gangsterbossen iallafall.... Men efter att ha sett de två första känner jag att det här är "Gudfadern"' i asiatisk tappning. Just att känslorna okså får plats och inte nedvärderas är skönt i filmer med våld, annars blir det bara för psykopatiskt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Infernal Affairs 2