Infernal Affairs 3

Originaltitel: Wu jian dao 3
Regissör:Alan Mak Siu-fai, Andrew Lau Wai-keung
Utgivningsår:2003

Om Infernal Affairs 3:

Tio månader efter mordet på Yan har Ming blivit relegerad till tråkigt skrivbordsarbete, i väntan på resultatet av den internutredningen. Samtidigt framträder en ny stjärna inom poliskåren, Yeung, vars karriär på många sätt liknar Mings egen. Ming börjar då utreda Yeungs bakgrund och stöter på mystiska omständigheter. Filmen utspelar sig till viss del även före Yans död.

Titel: Infernal Affairs
Regissör: Kim Ji-woon
År: 2005
Genre: Drama, Action, Kriminalare
A Bittersweet Life

Tony Leung Chiu-wai, Kelly Chen, Andy Lau, Leon Lai, Eric Tsang, Anthony Wong Chau-sang, Edison Chen, Sammi Cheng, Chen Daoming

Felix Chong, Alan Mak Siu-fai

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Hongkong, Kina
Med i listor: Stockholm XV Asian Images
Filmnummer: 20175
Diskussioner om Infernal Affairs 3  (0 diskussioner)
Kommentarer om Infernal Affairs 3 (29 st)
Zebulonm (Anmäl)   19:42 20/4
Sevärd.
lottes (Anmäl)   16/9 2012
Älskar den här trilogin och tycker att det är omöjligt att betygsätta delarna var för sig, även om ettan kan ses ensam. Den är så smart och smakfull och realistisk på ett estetiskt sätt, det är svårt att förklara, men när jag ser att kineserna kan göra så här bra filmer så känner jag ett hopp för mänsklighetens framtid....
hsimpson (Anmäl)   25/12 2011
Visst är det fint sammanvävt med de två första, men det känns ändå lite onödigt då det egentligen inte tillför särskilt mycket djup. Dessutom alldeles för rörig. Svagast i serien. Stark tvåa.
Afflicter (Anmäl)   3/8 2011
Det är tydligt att man planerat alla tre filmer från första början, alltså mjölkar man inte konceptet med den här sista delen. En del onödiga detaljer kryper dessvärre in. Kelly Chens psykiater har inget att göra i den här filmen och romansdravlet blir bara pinsamt.
eppjones (Anmäl)   27/8 2010
En mycket värdig avslutning. Tyckte ett tag att det blev lite overkill med tillbakablickar men sen lyfta filmen igen och allt knöts ihop på ett snyggt sätt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Infernal Affairs 3