Infernal Affairs

Originaltitel: Wu jian dao
Regissör:Alan Mak Siu-fai, Andrew Lau Wai-keung
Utgivningsår:2002

Om Infernal Affairs:

Ming är en triadmedlem som jobbar under täckmantel hos polisen, och hela tiden ger information till triaden. Yan är en polis som jobbar under täckmantel nere hos triadmedlemmerna. Dom lever nu parallella liv och frågar sig om det är värt att leva sina liv där de inte hör hemma. Och snart märker både polisen och triaderna att de har en mullvad i sin respektive organisation.

Titel: The Departed
Regissör: Kim Ji-woon
År: 2005
Genre: Drama, Action, Kriminalare
A Bittersweet Life

Tony Leung Chiu-wai, Kelly Chen, Andy Lau, Eric Tsang, Anthony Wong Chau-sang, Sammi Cheng, Chapman To, Elva Hsiao, Lam Ka-tung, Berg Ng Ting-yip

Felix Chong, Alan Mak Siu-fai

Drama, Kriminalare, Mysterium

Mou gaan dou

Hongkong

Recension Infernal Affairs

- BeforeYouDie sätter betyg 5 och skriver:
Skådespelarna gör en lysande insats här med Tony Leung Chiu Wai och Anthony Wong Chau-Sang i huvudrollerna. Tony Leung gör den helt klart bästa insatsen där han skildrar den just sårade och förstörda undercoverpolisen. Även birollerna är riktigt skickliga och då speciellt Andy Lau som polisinspektör Lau Kin Ming och Eric Tsang som gangsterboss Hon Sam. Fotot och kameratekniken är i högsta klass...

Recension av Infernal Affairs - Läs hela!

Med i listor: Jönköpings Filmfestival 2004, Luleå filmfestival 2005, Norrköping Filmfestival Flimmer 2004
Filmnummer: 12072
Diskussioner om Infernal Affairs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Infernal Affairs (413 st)
Albin92 (Anmäl)   23:27 22/4
Väldigt rörig i början. Kändes som 30 minuter var nerklippt till 5 minuter. Han som spelade bossen var rätt kass också enligt mig, kändes B. I övrigt så var den okej efter att man tagit sig igenom en tredjedel av filmen.
Zebulonm (Anmäl)   21:39 19/4
Kanonbra...
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
tunepunk (Anmäl)   5/9 2016
Tyckte faktiskt The Departed var bättre. Kanske tempot, karaktärerna, klippningen, eller kanske bara språket som gjorde susen då. Dock Svag fyra på denna.
AlbinWesley (Anmäl)   2/12 2015
Mästerlig actionthriller. Mycket tät, intensiv, supersnygg, väldigt smart. The Departed är suverän, definitivt, men det är mycket av stämningen jag tycker sitter bättre här, det känns allvarligare, mer sentimentalt, som om det är mer som står på spel. Superfilm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Infernal Affairs