Inferno

Originaltitel: Inferno
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2016

Om Inferno:

Efter att ha vaknat upp på ett sjukhus i Florens utan minne av vad som hänt de senaste dagarna upptäcker Robert Langdon plötsligt att han är en måltavla. Med hjälp av doktor Sienna Brooks och sin kunskap om symboler försöker Langdon att fly samtidigt som han försöker lösa den mest invecklade gåtan han någonsin har stött på.

Titel: Änglar och demoner
Regissör: Richard Loncraine
År: 2006
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
Firewall

Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Ida Darvish, Paolo Antonio Simioni, Fausto Maria Sciarappa, Jon Donahue, Paul Ritter, Gábor Urmai, Philip Arditti, Mehmet Ergen

David Koepp

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Mysterium

USA, Ungern
Diskussioner om Inferno  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inferno (46 st)
Boondock_saint (Anmäl)   01:09 29/9
Kan filmskapare bara sluta tvinga sina kvinnliga rollfigurer att springa kilometervis i högklackat, tack?
Christofer (Anmäl)   21:35 22/9
Oväntat slätstruket och blekt manus. De tveklöst tristaste gåtorna och allting gick på sparlåga kändes det som.
Zok (Anmäl)   21:57 4/9
Tycker att detta var rätt tråkigt faktiskt. Fanns inget som lyfte filmen under dessa två timmar.
Tim Buckley (Anmäl)   23:01 21/8
(rek 2a) Sämsta av de tre. Dåligt berättarflöde, dåliga personporträtt, blek story. Det enda som lyfter filmen är dess budget genom skådespelare och scenografi.
Rasmusmatte (Anmäl)   12:16 11/8
Inte den bästa filmen precis. Rörig och hoppig. Men en trea får den iaf eftersom den bygger på bok av en av mina favoritförfattare Dan Brown
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Inferno
Se filmen