Inferno

Originaltitel: Inferno
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2016

Om Inferno:

Efter att ha vaknat upp på ett sjukhus i Florens utan minne av vad som hänt de senaste dagarna upptäcker Robert Langdon plötsligt att han är en måltavla. Med hjälp av doktor Sienna Brooks och sin kunskap om symboler försöker Langdon att fly samtidigt som han försöker lösa den mest invecklade gåtan han någonsin har stött på.

Titel: Änglar och demoner
Regissör: Peter Segal
År: 2013
Genre: Komedi
Grudge Match

Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Ida Darvish, Paolo Antonio Simioni, Fausto Maria Sciarappa, Jon Donahue, Paul Ritter, Gábor Urmai, Philip Arditti, Mehmet Ergen

David Koepp

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Mysterium

USA, Ungern
Diskussioner om Inferno  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inferno (40 st)
Bumbi78 (Anmäl)   11:52 30/4
Inferno var en svårare bok att filmatisera redan från början då detaljrikedomen var väldigt stor. Tycker det blev en rätt blek jakt den här gången och både Hanks tillika hans karaktär Langdon kändes rätt oengagerade. Ett godkänt äventyr, men lätt sämst av de tre filmade böckerna.
Bomkia (Anmäl)   15:18 29/4
Inte alls så pjåkig. När det är som bäst är det en underhållande rebusjakt i högt tempo. 3a.
the Feber (Anmäl)   23:06 9/4
Jag gillade helt klart de övriga två filmerna. Detta är något annat. Ett jävla massa springande, totalt ologiska twistar, förutsägbar och karaktärer som är plattare en ett golv. Dessutom bygger man upp storyn på felaktig fakta! Herr Langdon kunde spelats av typ vem som helst. Karaktären har verkligen noll personlighet här! Förutom korkad då, vilket troligtvis inte var tanken. Och de förbannande tillbakablickarna! Höll på att stänga av i ren vrede! Enda pluset är alla fantastiska miljöer. Räddar filmen från en etta!
AddeColciago (Anmäl)   08:42 20/3
Effektiv, färdigtuggad popcornsfilm.