Betyg idag: 1 038 Besökare idag: 5 911

Originaltitel: Inferno
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2016

Om Inferno:

Efter att ha vaknat upp på ett sjukhus i Florens utan minne av vad som hänt de senaste dagarna upptäcker Robert Langdon plötsligt att han är en måltavla. Med hjälp av doktor Sienna Brooks och sin kunskap om symboler försöker Langdon att fly samtidigt som han försöker lösa den mest invecklade gåtan han någonsin har stött på.

Titel: Da Vinci-koden
Genre: Thriller
Covert One - The Hades Factor
Titel: The Eagle
Originaltitel: The Eagle
Regissör: Kevin Macdonald (I)
År: 2010
Genre: Drama, Äventyr
The Eagle

Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Ida Darvish, Paolo Antonio Simioni, Alessandro Grimaldi, Fausto Maria Sciarappa, Robin Mugnaini, Paul Ritter, Vincenzo Tanassi, Alessandro Fabrizi

David Koepp

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Mysterium

USA, Ungern
Diskussioner om Inferno  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inferno (35 st)
Nintendo 64 (Anmäl)   00:19 19/2
Nog för att filmer sällan följer sina förlagor till punkt och pricka men här var ju handlingen mer eller mindre helt reviderad samt karaktärer som saknades och inte alls uppförde sig som i boken. Hanks är som vanligt stabil men i övrigt besviken :(
myslas (Anmäl)   20:36 15/2
Ännu dummare än de tidigare filmerna om Robert Langdon och den här saknar dessutom momenten av spänning och underhållning som de i alla fall hade. Alla tillbakablickar gång på gång är dessutom störande moment som gör att det inte finns något som helst flyt genom filmen. Skräp.
Lumus Maxima (Anmäl)   18:44 5/2
En besvikelse jämfört med boken. Oförlåtligt att de ändrade det intressanta slutet från boken, hur kunde Dan Brown gå med på det? Fina vyer och viss spänning, men det blir ändå bara en 2:a.
siggelund (Anmäl)   22:46 18/1
Sevärd. Knappt.
Totenkopf (Anmäl)   20:05 18/1
Nej, tyvärr så var det en riktigt seg historia, den är långt ifrån den första i spänning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Inferno