Betyg idag: 1 381 Besökare idag: 6 618

Originaltitel: Inferno
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2016

Om Inferno:

Efter att ha vaknat upp på ett sjukhus i Florens utan minne av vad som hänt de senaste dagarna upptäcker Robert Langdon plötsligt att han är en måltavla. Med hjälp av doktor Sienna Brooks och sin kunskap om symboler försöker Langdon att fly samtidigt som han försöker lösa den mest invecklade gåtan han någonsin har stött på.

Titel: Hundraettåringen som smet från notan och försvann
Originaltitel: Hundraettåringen som smet från notan och försvann
Regissör: Felix Herngren, Måns Herngren
År: 2016
Genre: Komedi, Kriminalare, Äventyr
Hundraettåringen som smet från notan och försvann
Titel: Da Vinci-koden
Regissör: Kyle Dean Jackson
År: 2005
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Chasing Ghosts

Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Ida Darvish, Paolo Antonio Simioni, Fausto Maria Sciarappa, Jon Donahue, Paul Ritter, Gábor Urmai, Philip Arditti, Mehmet Ergen

David Koepp

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Mysterium

USA, Ungern
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Inferno  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inferno (39 st)
Bomkia (Anmäl)   15:18 29/4
Inte alls så pjåkig. När det är som bäst är det en underhållande rebusjakt i högt tempo. 3a.
the Feber (Anmäl)   23:06 9/4
Jag gillade helt klart de övriga två filmerna. Detta är något annat. Ett jävla massa springande, totalt ologiska twistar, förutsägbar och karaktärer som är plattare en ett golv. Dessutom bygger man upp storyn på felaktig fakta! Herr Langdon kunde spelats av typ vem som helst. Karaktären har verkligen noll personlighet här! Förutom korkad då, vilket troligtvis inte var tanken. Och de förbannande tillbakablickarna! Höll på att stänga av i ren vrede! Enda pluset är alla fantastiska miljöer. Räddar filmen från en etta!
AddeColciago (Anmäl)   08:42 20/3
Effektiv, färdigtuggad popcornsfilm.
Portugallien (Anmäl)   12:34 3/3
Nintendo 64 (Anmäl)   00:19 19/2
Nog för att filmer sällan följer sina förlagor till punkt och pricka men här var ju handlingen mer eller mindre helt reviderad samt karaktärer som saknades och inte alls uppförde sig som i boken. Hanks är som vanligt stabil men i övrigt besviken :(
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Inferno