The Infiltrator

Originaltitel: The Infiltrator
Regissör:Brad Furman
Utgivningsår:2016

Om The Infiltrator:

Den amerikanske tullagenten Robert Mazur upptäcker ett pengatvättssystem som involverar den colombianske knarkkungen Pablo Escobar. Mazur bestämmer sig för att gå undercover under namnet Bob Musella.

Titel: The Founder
Regissör: Jon Avnet
År: 2001
Genre: Drama, Krig
Uprising

Bryan Cranston, John Leguizamo, Diane Krüger, Benjamin Bratt, Yul Vazquez, Juliet Aubrey, Elena Anaya, Olympia Dukakis, Joseph Gilgun, Saïd Taghmaoui, Art Malik, Amy Ryan, Tom Vaughan-Lawlor, Carsten Hayes, Rubén Ochandiano, Simón Andreu, Michael Paré

Ellen Furman

Drama, Kriminalare, Thriller, Biografi

Storbritannien
Filmnummer: 120044
Diskussioner om The Infiltrator  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Infiltrator (20 st)
Jamesa (Anmäl)   15/6 2018
Intressant att få reda på hur det gick till, men likväl inte särskilt bra. Tyvärr.
Murvel48 (Anmäl)   14/5 2018
Bra film även om man inte fattar så mycket av själva penningtvätten.
mammut (Anmäl)   25/10 2017
Väldigt bra film. Seg var den absolut inte.
Andreas_ (Anmäl)   1/10 2017
Väldigt bra och välspelad film om en verklig händelse då Pablo Escobars närmaste krets blir arresterade i ett tillslag av en skicklig snut under täckmantel som även skrivit boken som denna film är baserad på. Jag gillade den, enda nackdelarna är att den är för kort, denna historia gör sig inte riktigt bra på en film på endast 2 timmar typ, allt blir för hafsigt och stressigt genomfört, vilket ger filmen lite ologiska händelser och ageranden osv, men jag tyckte ändå filmen var spännande och väldigt intressant rakt igenom trots dessa brister men hade hellre sett en mini tv serie av t.ex HBO om samma historia, då hade historien fått mer rättvisa, men filmen är väldigt bra ändå och jag rekommenderar den och jag tycker Bryan Cranston är lysande i huvudrollen, samma med Benjamin Bratt och Diane Kruger men det är verkligen John Leguizamo som själ showen här, han är absolut briljant. Tack vare bristerna så faller betyget lite men landar ändå på en svag 4:a
annihilat0r (Anmäl)   30/7 2017
"The Infiltrator" upplevde jag som en relativt sevärd film för stunden, men inget minnesvärt. Betyget är vänligt; filmen lever farligt nära gränsen till det lägre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Infiltrator