Infinitely Polar Bear

Originaltitel: Infinitely Polar Bear
Regissör:Maya Forbes
Utgivningsår:2014

Om Infinitely Polar Bear:

En manodepressiv röra till pappa försöker vinna tillbaka sin fru genom att försöka ta fullt ansvar för deras två unga och livfulla döttrar, som inte gör ansträngningen lättare.

Titel: The Devil's Whore
Originaltitel: Wild Combination: A Portrait of Arthur Russell
Regissör: Matt Wolf
År: 2008
Wild Combination: A Portrait of Arthur Russell
Titel: Det var en gång en liten flicka
Originaltitel: Det var en gång en liten flicka
Regissör: Rainer Hartleb
År: 1991
Det var en gång en liten flicka

Mark Ruffalo, Zoe Saldana, Imogene Wolodarsky, Ashley Aufderheide, Keir Dullea, Beth Dixon, Muriel Gould, Nekhebet Kum Juch, Manoah Angelo, Tod Randolph, Georgia Lyman, Paul Elias, Chris Papavasiliou

Maya Forbes

Drama, Komedi

Diskussioner om Infinitely Polar Bear  (0 diskussioner)
Kommentarer om Infinitely Polar Bear (6 st)
HerrNenne (Anmäl)   23/7 2017
Förmedlar livsglädje.
Frankish (Anmäl)   14/3 2017
Jag håller med karlmats om att Mark Ruffalo spelar över lite grann, eller i alla fall inte spelar det maniska tillståndet med fullständig perfektion. Han är lite för närvarande och intagande, verkligen detaljer, och jag tycker hans prestation håller fin skådespelarklass i sin helhet. Både Imogene Wolodarsky och Ashley Aufderheide skådespelar ganska högt över snittet för barnskådespelare och Imogene Wolodarsky är delvis lysande och det är också Zoe Saldana. Jag blev glad av filmen. Jag har själv bipolär sjukdom och tycker att Maya Forbes lyckas balansera sin autobiografiska film på ett sätt som gör den underhållande att se på utan att romantisera eller svartmåla livet runt en bipolär förälder.
Hitschmidt (Anmäl)   29/12 2015
Frisk fläkt!
karlmats (Anmäl)   9/11 2015
Även om jag tycker att Mark Ruffalo spelar över lite grann tycker jag det är en väldigt uppfriskande casting i en sån här roll i en sån här film. Det är framför allt Zoe Saldana som skiner av skådisarna men det som hänger kvar så här efteråt är värmen som skildras i filmen. Det är helt enkelt en väldigt mysig historia som jag blir glad av att titta på, det räcker ganska långt i det här quirky dramakomediträsket som så lätt kan slå in på fel vägar. En stabil 3a.
Kirk Douglas (Anmäl)   6/11 2015
Ärlig och osentimentalt drama kring manodepressiv sjukdom. Zoe Saldana och barnskådespelarna är mycket bra men framförallt Mark Ruffalo gör en enastående insats som en barnslig vuxen som måste vara vuxen för sina barn samtidigt som han måste försöka kontrollera sina ups and downs när det gäller sin manodepressiva sjukdom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Infinitely Polar Bear