Ingen ängel

Originaltitel: Destry Rides Again
Regissör:George Marshall
Utgivningsår:1939

Om Ingen ängel:

Kent, den skrupellöse ägaren av Bottleneck, ser till att döda Sheriff Keogh när denne ställer allt för många frågor om ett uppgjort parti poker. Borgmästaren är i maskopi med Kent och ser till att utnämna stadens ärkefyllo Dimsdale till ny sheriff, i hopp om att denne skall vara lätt att kontrollera. Men vad borgmästaren och Kent inte vet är att Dimsdale tidigare varit vice sheriff till den kände sheriffen Tom Destry och att Dimsdale har möjlighet att kalla in Tom Destry Jr som sin vice sheriff.

Titel: Mannen från Laramie
Originaltitel: Winchester 73
Regissör: Herschel Daugherty
År: 1967
Winchester 73

Marlene Dietrich, James Stewart, Mischa Auer, Charles Winninger, Brian Donlevy, Allen Jenkins, Warren Hymer, Irene Hervey, Una Merkel, Jack Carson

Felix Jackson, Gertrude Purcell, Henry Myers

Western

Med i listor: Parodier
Diskussioner om Ingen ängel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ingen ängel (19 st)
Hypostas (Anmäl)   2/3 2016
Småtrevlig westernkomedi.
Snah (Anmäl)   3/9 2015
Greppade inte helt parodireferenserna. James Stewart och Marlene Dietrich är riktigt bra. Förvånansvärt bra engelska av Dietrich om man exempelvis jämför med Arnold. Intressant är också att Yahoo redan 1939 gjorde produktplaceringar.
lottes (Anmäl)   1/11 2012
Insåg att den här filmen måste ha inspirerat till Det våras för sheriffen, det har lånats rätt friskt iallafall. James Stewart är lysande, Marlene Dietrich är också riktigt bra och manuset överraskar med stark kvinnorepresentation - den klarar t o m Bechdeltestet, det var otippat. Stak fyra, svag femma, där nånstans.
Astrojacob (Anmäl)   11/11 2011
Två favvos i samma film... Marlene mötte dem alla. Myshumor med lagom drama men Stewarts karaktär stjäl hela Fyran.
Virrpanna (Anmäl)   5/10 2011
James Stewart är bra, Marlene Dietrich gör samma sak i alla filmer. Men filmen är helt ok!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ingen ängel