Ingenting är heligt

Originaltitel: Nothing Sacred
Regissör:William A Wellman
Utgivningsår:1937

Om Ingenting är heligt:

För att rädda sitt anseende som journalist tar sig Wallace Cook an en radiumförgiftad flicka och bjuder henne på tidningens bekostnad till New York. När flickan får inbjudan har hon just fått veta av sin läkare att han ställt fel diagnos.

Carole Lombard, Fredric March, Charles Winninger, Walter Connolly, Sig Ruman, Frank Fay, Troy Brown Sr, Maxie Rosenbloom, Margaret Hamilton

Ben Hecht

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Ingenting är heligt  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ingenting är heligt (11 st)
KimEkberg (Anmäl)   11:19 25/1
Ganska märklig film som påminner om screwball, men också typ Titta vi flyger etc. Blir en ganska skum upplevelse, speciellt med insprängd rasism, sexism etc, samtidigt som vissa saker känns relativt nyansrika och med visst politiskt anspråk. Mäktiga färger.
goeran (Anmäl)   12/5 2017
Trevligt att se om denna charmiga komedi; den håller fortfarande måttet. Carole Lombard och Fredric March bjuder verkligen på sig själva.
ModestyWilde (Anmäl)   8/5 2017
Fantastiske Fredric March och underbara Carole Lombard spelar bra i denna nonchalant lättsamma men tillspetsade satir på det högaktuella temat "lögner - eller ej? - i press och media". Knappast någon tycks behäftad med nämnvärt mycket samvete eller vidare betänkligheter, när den ena lögnen leder till den andra, och allt fler dras in i härvan, som för längesedan gått helt överstyr. Överdriven? Tja, men fortfarande verkar verkligheten överträffa dikten, så ... här och nu kan historien inte avfärdas som icke-trovärdig - trots alla överdrifter. Mellan raderna kan man spåra en helt annan skärpa bland flamsigheterna. Ändå fastnar den inte i mitt minne ... hade jag för höga förväntningar - eller bara en dålig dag?
C12 (Anmäl)   4/5 2017
Vad var roligt med det här ?
Tonti (Anmäl)   11/12 2016
Bleka skådisar för en screwball men väldigt fina färger. Mäktigt när de flyger in över New York. Småtrevlig men det är ju inte som att man skrattar högt direkt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ingenting är heligt