Inkräktarna

Originaltitel: Southern Comfort
Regissör:Walter Hill
Utgivningsår:1981

Om Inkräktarna:

Det är tidig morgon. Ett gäng amerikanska nationalgardister går på vintermanöver i Louisanas oändliga träskmarker. Fullt fältutrustade brakar de ut i vildmarken och leker krig med lösa skott, men plötsligt blir elden besvard med skarpa skott - och från det ögonblicket blir leken ett riktigt krig i ett absolut fiendeland. Kriget förs mot en fiende som aldrig syns, som känner terrängen och som man inte förstår. Och fienden har inte för avsikt att släppa någon av soldaterna levande ur träsket...

Titel: Den sista färden
Regissör: Joel Schumacher
År: 2000
Genre: Drama, Krig
Tigerland

Fred Ward, Powers Boothe, Brion James, Keith Carradine, Franklyn Seales, T K Carter, Lewis Smith, Les Lannom, Peter Coyote, Alan Autry

Walter Hill, Michael Kane, David Giler

Drama, Thriller, Krig

USA, Schweiz, Storbritannien

Recension Inkräktarna

- ray sätter betyg 5 och skriver:
Solen går sakta upp över Louisianas oändliga träskmarker. En grupp fältutrustade hemvärnsmän är på väg ut i vildmarken för att leka krig med lösa skott. Vid en flod blir de tvungna att låna ett par kanoter som verkar tillhöra träskets lokalbefolkning. När plötsligt några av träskets invånare dyker upp avfyrar en av hemvärnsmännen lösa skott i deras riktning. Plötsligt besvaras deras ofarliga vapen...

Recension av Inkräktarna - Läs hela!

Diskussioner om Inkräktarna  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inkräktarna (84 st)
DrJW (Anmäl)   10/3 2018
Blanda Den Sista Färden, The Warriors (också en film gjord av Walter Hill, och en favorit) och lägg en nypa Rambo: First Blood och varenda Vietnam-rulle och du får den här. En riktigt bra film, synd att den är så underskattad. I jämförelse så är Den Sista Färden mer minnesvärd, men denna hade en bättre handling och den var inte awkward att titta på! Ser hellre den här igen än Sista Färden (och nej, jag hatar inte den filmen, den var okej. Säger bara).
Mat1az (Anmäl)   30/4 2016
Gillar stämningen i denna. Powers Boothe och Keith Carradine fungerar bra ihop. Lewis Smith's Stuckey är ju dock en jävligt irriterande karaktär och sättet hur han sätter igång hela premissen med filmen är helt klart det sämsta kortet filmen drar. Men därefter har den många bra och spännande stunder. Stark trea.
Halofreak92swe (Anmäl)   7/4 2015
Fyfan vad värdelös! Så otroligt dåligt gjord, soldaterna gör ALLA fel i boken. Alla utom 2 beter sig som totala idioter och skulle i verkligheten inte ens ha klarat sig förbi psykologen, än mindre blivit en fullfjädrad soldat. Musiken drev mig till vansinne, ljudet var också ganska dåligt, väldigt skränigt. Detta är den tidigaste filmen av regissören jag sett, hans senare filmer jag sett är bra men denna var usel. 2-.
Rymdis (Anmäl)   24/1 2015
Stora delar av filmen känns borthastad, man bryr sig inte om att presentera soldaternas tankar ordentligt vilket får deras handlande att framstå som underligt. Samtidigt är det riktigt tung stämning under de bra partierna och de sista femton minuterna är helt briljanta, så det blir en trea till sist.
Krille80 (Anmäl)   30/11 2014
Denna film börjar riktigt intressant och det finns absolut som jonzo nämnde en "den sista färden" känsla över filmen, vilket till en början är något positivt. Längre fram blir dock filmen för överdriven i sina händelser och filmen slutar helt enkelt bry sig om tittaren. Det presenteras till slut ingen mening med händelserna och filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Inkräktarna