Inland Empire

Originaltitel: Inland Empire
Regissör:David Lynch
Utgivningsår:2006

Om Inland Empire:

En amerikansk skådespelerska förbereder sig för sin största roll hittills. Men hennes verklighetsuppfattning blir alltmer förstörd när hon blir kär i sin motskådespelare i nyinspelningen av en polsk film som ansågs vara drabbad av en förbannelse.

Titel: Mulholland Drive
Regissör: Calvin Reeder
År: 2011
Genre: Skräck, Mysterium
The Oregonian

Laura Dern, Jeremy Irons, Justin Theroux, Harry Dean Stanton, Julia Ormond, Karolina Gruszka, Grace Zabriskie, Helena Chase, Nae, Laura Harring, Jordan Ladd, Krzysztof Majchrzak, Mary Steenburgen, Naomi Watts (röst), Scott Coffey (röst)

David Lynch

Drama, Mysterium

Frankrike, Polen, USA

Recension Inland Empire

- the fox sätter betyg 5 och skriver:
Jag blev inte upprörd när David Lynch bekände sin konvertering från dyra trettiofemmillimeter till den digitala tekniken. Inte heller när nyheten kom att han hade valt att spela in sin nya film i billigt dv-format blev reaktionen inte mer än ett lugnt nickande. Jag hade sen länge bestämt mig för att till varje pris undvika produktionsbilder och annan filminformation tills jag väl hade sett den. Men...

Recension av Inland Empire - Läs hela!

Diskussioner om Inland Empire  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inland Empire (290 st)
Mother (Anmäl)   10/6 2018
Kanske en 4 om jag inte hade sparat den här till sist bland Lynch verk. När man sett allting annat är de flesta teman i denna redan utforskade.
Zok (Anmäl)   2/5 2018
Ingen lätt film att betygsätta. Man behöver smälta den också. Det är ju Lynch och jag förstår säkert inte allting, men på något sätt är det bra och underligt på samma gång.
GodofThunder (Anmäl)   2/3 2018
Börjar bra med stark kemi emellan de ursprunliga karaktärerna. Sedan spårar det ur till mystik genom sketcher. Läste tolkningen senare, och kan konstatera att det är ingen dålig manusidé, men det hade kunnat göras på ett mer gripande sätt. Lynchs tidigare verk, speciellt Mulholland Drive är mycket bättre.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
sawa (Anmäl)   22/3 2017