Inside I'm Dancing

Originaltitel: Inside I'm Dancing
Regissör:Damien O'Donnell
Utgivningsår:2004

Om Inside I'm Dancing:

Michael Connolly lider av cerebral pares och har hela sitt liv bott på Carrigmore, ett hem för funktionsnedsatta. Hans tillvaro har varit lugn och dagarna har passerat. Men när den rebelliske Rory O'Shea kommer till Carrigmore förändras allt. Rory lider av Duchennes muskeldystrofi och är helt beroende av andra, även om han inte själv vill erkänna det. Det lugna livet på Carrigmore känns frustrerande för Rory och med Michael som sin enda vän planerar han att fly Carrigmore och söka egen bostad.

Titel: Temple Grandin
Regissör: Marco Kreuzpaintner
År: 2007
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Trade

Steven Robertson, James McAvoy, Romola Garai, Brenda Fricker, Alan King, Ruth McCabe, Anna Healy, Tom Hickey, Sarah Jane Drummey, Rachel Hanna, Emmet Kirwan, Pat Shortt, Stanley Townsend, Derbhle Crotty, Donal Toolan, Michelle Forbes

Jeffrey Caine

Drama, Komedi

Rory O'Shea Was Here

Storbritannien, Irland, Frankrike
Filmnummer: 42016
Diskussioner om Inside I'm Dancing  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inside I'm Dancing (45 st)
Portugallien (Anmäl)   24/2 2016
amotherscrime (Anmäl)   12/6 2014
Väldigt upp och ner får jag säga. Där var ögonblick som bara skrek cliché och cheesy. Men man för det mesta så var den briljant. Smårolig, charmig, men framförallt sorglig. McAvoy är fantastisk som Rory men det är Michael som är den finaste karaktären tycker jag. Extremt vacker film ur hans perspektiv.
mammene (Anmäl)   25/12 2013
Lite svårbedömd tycker jag, blir inte riktigt klar över om man försöker ta billiga poäng eller om det är välment. Det jag tänker när jag ser den är att den ena huvudkaraktären är hård utanpå och mjuk inuti, den andre mjuk på båda sidor och skyddad från världen. Det blir en utmaning för dem båda, den ena växer, den andra ja det visar sig i filmen.
PeterTheW (Anmäl)   16/4 2013
Älskar det. Okej, vi har sett den här typen av film tidigare, men den är jävligt bra.
Taandborste (Anmäl)   3/2 2013
Oj, vilken vändning det blev. Gick ifrån att skratta högt till att gråta och vara ledsen typ halva filmen. En väldigt fin film, älskar verkligen McAvoy.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Inside I'm Dancing