Inside Llewyn Davis

Originaltitel: Inside Llewyn Davis
Regissör:Joel Coen, Ethan Coen
Utgivningsår:2013

Om Inside Llewyn Davis:

Llewyn Davis står vid ett vägskäl i livet. Med gitarren i släptåg, under den obarmhärtiga vintern i New York, kämpar han för att slå igenom som musiker mot oöverstigliga hinder – vissa skapade av honom själv.

Titel: Crazy Heart
Originaltitel: Nowhere Boy
Regissör: Sam Taylor-Johnson
År: 2009
Nowhere Boy

Oscar Isaac, Carey Mulligan, Justin Timberlake, Garrett Hedlund, John Goodman, F Murray Abraham, Adam Driver, Max Casella, Stark Sands, Alex Karpovsky, Ethan Phillips, Jeanine Serralles, Robin Bartlett, Jerry Grayson

Joel Coen, Ethan Coen

Drama

Recension Inside Llewyn Davis

- JennyT sätter betyg 4 och skriver:
Det är en berättelse om krossade drömmar, musik och kärlek. The Coen brothers gör det igen, med 30 priser och 70 nomineringar (varav två är Oscarsnomineringar). Detta är en fantastisk film med en gripande berättelse, där musik, bild och händelser samverkar i perfekt harmoni.

Recension av Inside Llewyn Davis - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Inside Llewyn Davis  (0 diskussioner)
Kommentarer om Inside Llewyn Davis (104 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Gordyal (Anmäl)   8/7 2017
Det luktar pensionsdags för bröderna Coen. Istället för att göra något känslosamt, subtilt och lågmält så blir det bara krystat långsamt. All "smartness" känns utstuderad, babbel-dialogerna känns som en billig kopia av Woody Allen och tystnaden känns inslängd för att filmen ska kännas klok och vuxen. Som tur är så dyker John Goodman upp en liten stund. (5+/15)
lumberdajack (Anmäl)   1/7 2017
Väldigt bra. Oscar Isaac är grym. Stillsam, men absolut inte tråkig. Trodde den skulle vara som vilken musikerfilm som helst, men den här var faktiskt intressant. Välgjord!
Fetjocke (Anmäl)   28/5 2017
Så jävla lama biljakter.
Rift (Anmäl)   27/5 2017
Trist om tristess. John Goodman höjde filmen en liten stund.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Inside Llewyn Davis
Se filmen