Insidious: Chapter 3

Originaltitel: Insidious: Chapter 3
Regissör:Leigh Whannell
Utgivningsår:2015

Om Insidious: Chapter 3:

Prequel som utspelas före spökenas attack på familjen Lambert. Mediet Elise ska den här gången rädda en tonårsflicka och hennes familj.
Se filmen på iTunes

Regissör: Mark Tonderai
År: 2012
Genre: Thriller, Skräck
House at the End of the Street

Dermot Mulroney, Lin Shaye, Stefanie Scott, Hayley Kiyoko, Leigh Whannell, Ele Keats, Angus Sampson, Ashton Moio, Tate Berney, Steve Coulter, Michael Reid MacKay, Corbett Tuck, Tom Gallop, Phil Abrams, Tom Fitzpatrick, Jeris Poindexter, Amaris Davidson

Leigh Whannell

Thriller, Skräck, Mysterium

Insidious 3

Kanada, Storbritannien, USA
Diskussioner om Insidious: Chapter 3  (0 diskussioner)
Kommentarer om Insidious: Chapter 3 (42 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   30/10 2017
Sodastream (Anmäl)   29/4 2017
Hmm..smaken är väldigt olika ser jag. Jag tyckte om alla jumpscares, tyckte huvudspöket var något av det läskigaste jag set (varför är gamla gubbar med syrgas så jäkla läskiga, tänkte på Conjuring 2..) Även bagrundshistorien gillar jag. Delrot Mulroney är ju dock en skådespelare utan tillstymmelse av karisma, vad han har i Hollywood att göra är en gåta.
Murvel48 (Anmäl)   28/4 2017
Oväntat spännande, stundtals rätt kuslig och med ovanligt effektiva jump-scares.
Metheuz (Anmäl)   18/3 2017
Lever på jumpscares i överflöd vilket är ett klent koncept. "Huvudspöket", en lungsjuk gubbe, kändes inte så skräckinjagande heller.
annihilat0r (Anmäl)   23/4 2016
"Insidious: Chapter 3" är en godkänd tredjefilm i serien, men kvaliteten har dalat ännu ett snäpp sedan uppföljaren "Insidious: Chapter 2". Detta tredje kapitel är i alltför stor grad uppbyggd kring jumpscares, vilka jag personligen ej värderar som några kvalitetsuttryck – utan snarare som enkla tricks. Jumpscares är inte vad jag önskar i skräckgenren, utan istället högaktar jag filmer där skrämmande känslor lyckas omsluta mig under längre perioder utan nyttjandet av enkla tricks.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Insidious: Chapter 3
Se filmen