Insidious

Originaltitel: Insidious
Regissör:James Wan
Utgivningsår:2010

Om Insidious:

Berättelsen om en ung familj som gör en fruktansvärd upptäckt. Deras medvetslösa sons kropp har förvandlats till en magnet som drar till sig onda väsen, samtidigt som hans eget medvetande är fångat i det mörka och lömska rike som kallas The Further.

Titel: Sinister
Regissör: Sam Raimi
År: 2009
Genre: Thriller, Skräck
Drag Me to Hell

Patrick Wilson, Rose Byrne, Ty Simpkins, Lin Shaye, Leigh Whannell, Angus Sampson, Barbara Hershey, Andrew Astor, Corbett Tuck, Heather Tocquigny, Ruben Pla, John Henry Binder, Joseph Bishara, Philip Friedman, J. LaRose

Leigh Whannell

Thriller, Skräck, Mysterium

USA, Kanada, Storbritannien

Recension Insidious

- Andy_B sätter betyg 3 och skriver:
Trots att "Saw" var en enkel väg att debutera med eftersom chockvärdet var så pass högt så tycker jag regissören James Wan har visat att han inte är ett "one hit wonder". Både "Death Sentence" och nu "Insidious" visar att han kan hantera alla typer av spänning på ett snyggt sätt. Manusförfattare är Leigh Whannell som också skrev Saw. Om "Death Sentence" var hans försök på hämnddrama av det våldsamma...

Recension av Insidious - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50
Diskussioner om Insidious  (0 diskussioner)
Kommentarer om Insidious (329 st)
ledsenpirat (Anmäl)   8/7 2018
Visst är den skrämmande, men jag kan pricka in sekunden när den här filmen störtdyker och det är när spökjägare förs på tal första gången. Sen blir det en löjeväckande röra i fantomen på operamiljö, jagad av nån som inte platsade i cirque de soleil och har man inte hittat sig själv så kan man alltid posera som "freak".
Len Widleheyt (Anmäl)   18/4 2018
Jävlar vilken soppa! Har en sett Poltergeist och kanske The Conjuring så finns det absolut inget att hämta här. Rörigt och osammanhängande hela tiden. Lite bra stämning första halvtimmen som sen förstörs helt.
Rai (Anmäl)   10/12 2017
Nja, dessa filmer är bara överskattade....
Filmfantast86 (Anmäl)   3/10 2017
Helt ok
Spunks (Anmäl)   4/7 2017
Höjer betyget till en femma, då jag nu sett den fyra-fem gånger och den fortfarande skrämmer mig. James Wan är ett geni.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Insidious
Se filmen