Insidious

Originaltitel: Insidious
Regissör:James Wan
Utgivningsår:2010

Om Insidious:

Berättelsen om en ung familj som gör en fruktansvärd upptäckt. Deras medvetslösa sons kropp har förvandlats till en magnet som drar till sig onda väsen, samtidigt som hans eget medvetande är fångat i det mörka och lömska rike som kallas The Further.

Titel: Sinister
Regissör: John R Leonetti
År: 2014
Genre: Skräck
Annabelle

Patrick Wilson, Rose Byrne, Ty Simpkins, Lin Shaye, Leigh Whannell, Angus Sampson, Barbara Hershey, Andrew Astor, Corbett Tuck, Heather Tocquigny, Ruben Pla, John Henry Binder, Joseph Bishara, Philip Friedman, J. LaRose

Leigh Whannell

Thriller, Skräck, Mysterium

USA, Kanada, Storbritannien

Recension Insidious

- Bezon sätter betyg 4 och skriver:
Precis som Saw blåste nytt liv i tortyrporrs-genren så blåser den här nytt liv i ”old school” skräckisen. Och jag tycker det är himla coolt att de har skippat de gamla sunkiga klyschorna med alkoholstinna tonåringar, nakna brudar och hinkvis med blod och istället omfamnat de härliga klyschorna i gamla skräckfilmer.

Recension av Insidious - Läs hela!

Diskussioner om Insidious  (0 diskussioner)
Kommentarer om Insidious (329 st)
ledsenpirat (Anmäl)   8/7 2018
Visst är den skrämmande, men jag kan pricka in sekunden när den här filmen störtdyker och det är när spökjägare förs på tal första gången. Sen blir det en löjeväckande röra i fantomen på operamiljö, jagad av nån som inte platsade i cirque de soleil och har man inte hittat sig själv så kan man alltid posera som "freak".
Len Widleheyt (Anmäl)   18/4 2018
Jävlar vilken soppa! Har en sett Poltergeist och kanske The Conjuring så finns det absolut inget att hämta här. Rörigt och osammanhängande hela tiden. Lite bra stämning första halvtimmen som sen förstörs helt.
Rai (Anmäl)   10/12 2017
Nja, dessa filmer är bara överskattade....
Filmfantast86 (Anmäl)   3/10 2017
Helt ok
Spunks (Anmäl)   4/7 2017
Höjer betyget till en femma, då jag nu sett den fyra-fem gånger och den fortfarande skrämmer mig. James Wan är ett geni.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Insidious
Se filmen