Insomnia

Originaltitel: Insomnia
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2002

Om Insomnia:

Dormer, en polis från Seattle som med sin partner beger sig till ett öde Alaska för att utreda ett otäckt mord på en ung flicka. En listig mördare och en tragisk olycka försätter Dormer i en omöjlig situation. Under press och utan sömn, till slut vet han inte vad som är verklighet eller dröm...

Titel: Insomnia
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Löftet
Titel: Frozen Ground
Originaltitel: The Frozen Ground
Regissör: Scott Walker (II)
År: 2013
Genre: Kriminalare, Thriller
Frozen Ground

Al Pacino, Robin Williams, Hilary Swank, Maura Tierney, Martin Donovan (II), Jonathan Jackson, Nicky Katt, Jay Brazeau, Paul Dooley, Lorne Cardinal, Crystal Lowe, Katharine Isabelle

Hillary Seitz

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Insomnia

- billybob sätter betyg 4 och skriver:
Insomnia övertygar med den spännande och mystiska atmosfären. Al Pacino gör ännu en enorm rolltolkning. Handlingen har sin upptakt i ett bestialiskt flickmord i Alaska. Dit skickas förstärkning från L.A. Will Dormer (Al Pacino) är en avtrubbad men väldigt skarpsint mordutredare. Han har en stor erfarenhet inom området och han har sett det mesta. Med sig har han kollegan Hap (Martin Donovan). ...

Recension av Insomnia - Läs hela!

Diskussioner om Insomnia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Insomnia (328 st)
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
En skön thriller med ett storslaget och vackert Alaska som spelplan. Snyggt. Till vissa delar en ganska förutsägbar handling men här finns överaskningar också.
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Hur sjutton hamnade Al Pacino, Robin Williams och Hilary Swank i den här värdelösa kalkonfilmen?!
AddeColciago (Anmäl)   31/10 2016
Kanske en krystad handling, men Nolan gör ändå den levande och använder naturen som en mäktig fond. Pacino som sömnlös är perfekt.
Rehn108 (Anmäl)   23/7 2016
Jag är så oerhört besviken. Lite grundar det sig i att jag ville se en mystisk Twin Peak:sk mordgåta, men istället fick en film om protagonistens inre demoner. Men även när jag funnit mig i detta var filmen kolossalt tråkig. Jag tycker inte att den höll ihop riktigt. De olika temana lirade inte med varandra. Och klippningen var stundom konstig. Det jag dock vill lyfta fram är miljön som är helt fantastisk! Både naturvyerna, de deppiga stadsvyerna och de grå, lantliga stugvyerna. Filmens setting är toppklass. Men själva handlingen däremot, nej tack.
Redwood (Anmäl)   16/11 2015
Med Robin Williams i rollistan hade jag nog förväntat mig mera skratt, eller åtminstone ett och annat leende.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Insomnia