Insomnia

Originaltitel: Insomnia
Regissör:Christopher Nolan
Utgivningsår:2002

Om Insomnia:

Dormer, en polis från Seattle som med sin partner beger sig till ett öde Alaska för att utreda ett otäckt mord på en ung flicka. En listig mördare och en tragisk olycka försätter Dormer i en omöjlig situation. Under press och utan sömn, till slut vet han inte vad som är verklighet eller dröm...

Titel: Insomnia
Regissör: Taylor Sheridan
År: 2017
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Wind River

Al Pacino, Robin Williams, Hilary Swank, Maura Tierney, Martin Donovan (II), Jonathan Jackson, Nicky Katt, Jay Brazeau, Paul Dooley, Lorne Cardinal, Crystal Lowe, Katharine Isabelle

Hillary Seitz

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Insomnia

- billybob sätter betyg 4 och skriver:
Insomnia övertygar med den spännande och mystiska atmosfären. Al Pacino gör ännu en enorm rolltolkning. Handlingen har sin upptakt i ett bestialiskt flickmord i Alaska. Dit skickas förstärkning från L.A. Will Dormer (Al Pacino) är en avtrubbad men väldigt skarpsint mordutredare. Han har en stor erfarenhet inom området och han har sett det mesta. Med sig har han kollegan Hap (Martin Donovan). ...

Recension av Insomnia - Läs hela!

Diskussioner om Insomnia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Insomnia (330 st)
Rai (Anmäl)   13/12 2018
Jag tycker nog den här filmen funkar...
Hompen (Anmäl)   23/8 2018
Många stora namn här. Ändå är det Alaskas vidder och småsamhällen som man minns bäst. Handlingen försöker vara något nytt, men når inte riktigt fram. Det blir aldrig spännande. Ok att se, men inte så mycket mer. Bäst är inflygningen i början, snyggt foto. Och visst är skådespelarna bra, men någonstans så förloras gnistan. Kul ändå att se ett tidigt verk av Nolan.
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
En skön thriller med ett storslaget och vackert Alaska som spelplan. Snyggt. Till vissa delar en ganska förutsägbar handling men här finns överaskningar också.
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Hur sjutton hamnade Al Pacino, Robin Williams och Hilary Swank i den här värdelösa kalkonfilmen?!
AddeColciago (Anmäl)   31/10 2016
Kanske en krystad handling, men Nolan gör ändå den levande och använder naturen som en mäktig fond. Pacino som sömnlös är perfekt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Insomnia