Instängd

Originaltitel: The Descent
Regissör:Neil Marshall
Utgivningsår:2005

Om Instängd:

Ett år efter en fruktansvärd och tragisk olycka träffas sex väninnor för sitt årliga äventyr. Denna gång ska de undersöka grottor i en avlägsen del av Appalacherna. Djupt nere i grottorna är olyckan framme igen då ett stenblock faller ner och blockerar utgången. Ingen vet att de är där.

Titel: Instängd 2
Regissör: Olatunde Osunsanmi
År: 2005
Genre: Drama, Thriller, Skräck
WIthIN

Oliver Milburn, Alex Reid, Nora-Jane Noone, Shauna MacDonald, Natalie Mendoza, MyAnna Buring, Craig Conway, Molly Kayll, Saskia Mulder

Neil Marshall

Thriller, Äventyr, Skräck

Storbritannien

Recension Instängd

- marfil sätter betyg 3 och skriver:
”Instängd” är en skräckfilm som utspelas i ett grottsystem i USA. Sex väninnor bestämmer sig för att utforska grottsystemet och samtidigt bearbeta det trauma de alla har efter en tragisk olycka som drabbade dem ett år tidigare. Väl nere i grottorna blir de instängda utan att kunna komma ut, samtidigt som de börjar ana att de inte är ensamma nere i grottorna. För det första ska ”Instängd” ha en eloge...

Recension av Instängd - Läs hela!

Diskussioner om Instängd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Instängd (819 st)
ekneB (Anmäl)   22:40 4/5
Håller fortfarande efter så många år och är utan tvekan en av mina absoluta favoriter inom genren!
Filmfantast86 (Anmäl)   13/10 2017
spännande
Halofreak92swe (Anmäl)   24/10 2016
Fortfarande en av de bästa skräckfilmerna som jag sett! Blir fortfarande skrämd av den trots att jag sett den säkert 5 gånger nu. Den håller riktigt bra! Skulle tro att spelet Tomb Raider (2013) har fått en del inspiration från den här filmen.
Stygga-Vargen (Anmäl)   16/10 2016
Bortser man från de kassa skådespelarna och de ännu kassare specialeffekterna är filmen helt okej faktiskt. Stundvis blir det ganska spännande. Svag 3:a.
Stan (Anmäl)   23/7 2016
stämningsfull, välspelad och bra musik. ovanligt för dagens skräckfilmer
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Instängd