Intermission

Originaltitel: Intermission
Regissör:John Crowley (III)
Utgivningsår:2003

Om Intermission:

Intermission är en berättelse om några människor som söker någon slags kärlek. Allt börjar med att småtjuven John dumpar sin flickvän Deirdre för att "försäkra sig om att hon verkligen älskar honom". Men något går fel och nu måste han vinna tillbaka henne samtidigt som han tar del i en kidnappning av henne...
Se filmen på CDON

År: 2001
Genre: Komedi
Film nr.: 19831
Kom ut ur garderoben

Colm Meaney, Colin Farrell, Brian F O'Byrne, Kelly Macdonald, Cillian Murphy, Tom Farrelly, Shirley Henderson

Drama, Komedi, Kriminalare

Irland, Storbritannien
Diskussioner om Intermission  (0 diskussioner)
Kommentarer om Intermission (92 st)
Berniey (Anmäl)   14/8 2013
Inte helt oävet, men det är synd att fotot och den orytmiska klippningen ska förstöra något som kunde blivit riktigt bra.
Ve72 (Anmäl)   26/5 2013
Skönt underhållande film med den alltid lika klockrena Colin Farrell. Är så har att han gör så många engelska och irländska filmer som han gör.
Mikrooben (Anmäl)   6/11 2010
Fin film med hjärta, irländsk sådant, lite för okomplicerad för att vara riktigt bra
Tim Buckley (Anmäl)   14/11 2009
(rek 3a) Sista 35 minuterna ifrån den episka brunsås-scenen till eftertexterna gjorde tricket för mig! Fina skådespelarprestationer rakt igenom & Colin Farrell stryker under att han gör sig som allra bäst i närheten av sin irländska hemmadialekt (se även "Whatever Works") till skillnad ifrån alla de amerikanska dialekter han brukar få brottas med i Hollywood. Sammantaget serveras ett knippe sköna absurditeter och social och ganska svart realism twistat tillräckligt mycket för att få människorna som är rädda för livet att knyckla dit komedi-nyckelordet där skratten serveras, och därtill normala människor utan blekta tänder eller ansiktskrämer, = underbart! När sedan U2's "Out of Control" agerar musikalisk ram så åker nästan näven upp i luften haha ;) ! 4a
mr_magi (Anmäl)   31/8 2009
skön film