Interstate 60

Originaltitel: Interstate 60
Regissör:Bob Gale
Utgivningsår:2002

Om Interstate 60:

En förvirrad ung man gör en resa på en väg som inte finns på någon karta.

Titel: Big Fish
Regissör: Ate de Jong
År: 1991
Genre: Komedi, Äventyr, Skräck, Fantasy
Ond resa

Gary Oldman, Michael J Fox, Chris Cooper, Christopher Lloyd, James Marsden, Wayne Robson, John Bourgeois, Amy Stewart, Mark Lutz, Michael Rhoades, Amy Jo Johnson, Rebecca Jenkins, Kurt Russell, Ann-Margret, Deborah Odell, Amy Smart, Melyssa Ade

Bob Gale

Drama, Komedi, Äventyr, Fantasy, Mysterium, Roadmovie

Kanada, USA
Med i listor: Roadmovie Top 50
Diskussioner om Interstate 60  (1 diskussioner)
Kommentarer om Interstate 60 (298 st)
Xtro (Anmäl)   10/10 2018
Gillade kreativiteten till en början men närmare slutet började den lukta lite för mycket kvävande feelgood.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
F-M-J (Anmäl)   13/2 2015
En film som till koncept och idé är riktigt bra. Den predikar visserligen, men har en viss kärna i sitt budskap som jag gillar. Men samtidigt är allt väldigt b. Skådespelet imponerar inte likväl helheten rent cinematiskt. Ganska skärrad när det kommer till denna filmen då den slänger mig mellan behag och någon form av menlöshet som jag inte kan sätta fingret på. Godkänt är filmen däremot värd i allra högsta grad. Stark tvåa.
Haroo (Anmäl)   22/11 2014
Vet inte om det är meningen att skådespeleriet är meningen att vara halvkasst (bortsett från Oldman) men det är det hursomhelst. Interstate 60 är en citatmaskin och många av dem är "life lessons" som är direkt applicerbara på det riktiga livet. Den är förvisso lite lågbudget men jag blev väldigt berörd, förvånansvärt berörd. En rolig, tänkvärd och helt klart sevärd film som verkligen förtjänar mer uppmärksamhet. Roligt också att få se Michael J. Fox i en biroll.
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
INTERSTATE 60 är ett äventyr i road-movie formatet. Skumma och minst sagt märkliga personligheter bjuder på stor underhållning och flera roliga och mycket tänkvärda scener. Manuset är nästintill en fullpoängare. Filmen har mängder av tänkvärda budskap och är dessutom underhållande. Den propagerar mot människors fördomar och felaktiga handlingar. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Interstate 60