Churchill - ära och nederlag

Originaltitel: Into the Storm
Regissör:Thaddeus O'Sullivan
Utgivningsår:2009

Om Churchill - ära och nederlag:

Film om en av århundradets största krigshjältar Winston Churchill. Vi får här följa honom under slutet av andra världskriget.

Titel: Winston Churchill
Originaltitel: Endgame
Regissör: Pete Travis
År: 2009
Kampen om Sydafrika

Brendan Gleeson, James D'Arcy, Iain Glen, Janet McTeer, Len Cariou, Bill Paterson, Robert Pugh, Patrick Malahide, Aleksej Petrenko, Clive Mantle, Adrian Scarborough, Jack Shepherd, Donald Sumpter, Andrew Havill, Emma Hamilton, Michael Elwyn

Hugh Whitemore

Drama, Krig, Biografi

Into the Storm: Churchill at War

Storbritannien, USA
Diskussioner om Churchill - ära och nederlag  (0 diskussioner)
Kommentarer om Churchill - ära och nederlag (20 st)
Roswall (Anmäl)   23/4 2018
Svag trea, känns lite klipp och klistra ibland, men har samtidigt än värme som höjer den.
Tim Buckley (Anmäl)   5/1 2015
(rek 4a) Skär ut en 5 minuters slice av denna film och allt ser tilltalande och välgjort ut. Men filmen som helhet är ytterst långgrund och egentligen inte mer än ett montage över åren 1940 - 1945 med goda skådespelarinsatser kring alla de kända händelserna under dessa år. Churchills "greatest hits" m.a.o. Men att Roosevelts död inte ens benämns, trots en ganska stor biroll i filmen, säger det mesta om karaktärsförankringen i denna film. Men som sagt. Scen för scen ändå ett stabilt bygge. 3a.
Gyllenbock (Anmäl)   7/9 2014
En intressant film om en mycket speciell och fascinerande människa, Sir Winston Churchill. Tycker inte att Brendan Gleeson spelar över utan han gör en trovärdig Churchill. Synd att filmen inte var på några timmar till, då hade man hunnit dricka några droppar whisky till.
Snah (Anmäl)   7/7 2014
Typisk cigarrulle.
Berniey (Anmäl)   19/5 2013
Mycket illa genomförd film med lösryckta episoder där inte ens Brendan Gleeson är bra utan spelar över och det känns som om budgeten inte räckte till.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Churchill - ära och nederlag