Betyg idag: 1 001 Besökare idag: 5 540

Originaltitel: Into the Wild
Regissör:Sean Penn
Utgivningsår:2007

Om Into the Wild:

Into the Wild är den sanna historien om Christopher McCandless, en toppstudent på Emory University i Atlanta. Efter avslutad utbildning skänker han bort alla sina besparingar till välgörenhet och liftar till Alaska där han bosätter sig mitt ute i vildmarken.
Se filmen på iTunes

Regissör: John Curran
År: 2013
Genre: Drama, Äventyr
Tracks

Emile Hirsch, Marcia Gay Harden, William Hurt, Jena Malone, Catherine Keener, Brian H Dierker, Vince Vaughn, Zach Galifianakis, Kristen Stewart, Hal Holbrook, Thure Lindhardt, Signe Egholm Olsen, Merritt Wever, Robin Mathews, R D Call

Sean Penn

Drama, Äventyr, Roadmovie, Biografi

Recension Into the Wild

- CornMan sätter betyg 5 och skriver:
En viktig ingrediens i filmen är de otroliga naturscenerna, främst scenerna i Alaska. Man kan verkligen känna platserna och friheten som breder ut sig framför kamerorna. Jag vill också slå ett slag för Eddie Vedders perfekta genomförande av soundtracket som genomsyrar hela filmen. Ledsångaren i Pearl Jam har en fantastisk stämma som förgyller. De allra bästa scenerna är de när naturen breder ut sig...

Recension av Into the Wild - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Biografi Top 50, Filmtipsets Topp 250, Norrköping Filmfestival Flimmer 2008, Roadmovie Top 50, Stockholm XVIII
Diskussioner om Into the Wild  (0 diskussioner)
Kommentarer om Into the Wild (1010 st)
RustyFilm (Anmäl)   7/12 2016
Sann berättelse om en kille (Christopher Johnson McCandless, 20-23 år gammal) som vill söka livets sanning och mening i naturen istället för i relationer mellan människor. Det hela berättas med hjälp av mycket natur scenerier, i okronologisk ordning och med mycket återblickande.
themodest (Anmäl)   27/11 2016
En film som trots att det måste varit ett par år sedan jag såg den fortfarande ofta dyker upp i mina tankar. Jag tyckte då jag såg filmen att den var helt okej, jag blev inte blåst av stolen men jag fann den inte heller dålig. Men av olika anledningar har den lämnat djupare spår än vad många andra "bättre" filmer har gjort genom åren.
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/11 2016
Varför såg jag den här skitfilmen nu då?
Dream (Anmäl)   9/7 2016
Grymt bra film som visar att pengar och utbildning inte är allt, ifall du är trött på att följa strömmen och andras vilja hela livet, det är upp till varje enskild person att välja hur man vill leva, det ska andra ta och skita i! Tror dessvärre inte att många vågar göra som Christopher McCandless i dagens värld, vilket gör denna historia så bisarr och intressant. En fantastisk äventyrsfilm där man får lära sig mycket om det verkliga livet, samtidigt som man njuter av den vackra naturen.
Sovande_mannen (Anmäl)   3/7 2016
Riktigt bra