Betyg idag: 2 173 Besökare idag: 5 931

Originaltitel: Into the Wild
Regissör:Sean Penn
Utgivningsår:2007

Om Into the Wild:

Into the Wild är den sanna historien om Christopher McCandless, en toppstudent på Emory University i Atlanta. Efter avslutad utbildning skänker han bort alla sina besparingar till välgörenhet och liftar till Alaska där han bosätter sig mitt ute i vildmarken.
Se filmen på iTunes

Regissör: Matt Ross
År: 2016
Genre: Drama, Komedi
Captain Fantastic - En annorlunda pappa

Emile Hirsch, Marcia Gay Harden, William Hurt, Jena Malone, Catherine Keener, Brian H Dierker, Vince Vaughn, Zach Galifianakis, Kristen Stewart, Hal Holbrook, Thure Lindhardt, Signe Egholm Olsen, Merritt Wever, Robin Mathews, R D Call

Sean Penn

Drama, Äventyr, Roadmovie, Biografi

Recension Into the Wild

- Spidde sätter betyg 5 och skriver:
Det här är en film som jag redan på planeringsstadiet kände skulle bli riktigt bra. Sean Penn regisserar, begåvade Emile Hirsch gör huvudrollen och indiefavoriten Jena Malone har en biroll. Sedan recensioner och lovord från USA började komma har jag väntat spänt. Den uppskjutna Sverigepremiären och det lysande soundtracket med Eddie Vedder gjorde bara förväntningarna ännu större. Det är sällan en film...

Recension av Into the Wild - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 2000-tal Top 50, Biografi Top 50, Filmtipsets Topp 250, Norrköping Filmfestival Flimmer 2008, Roadmovie Top 50, Stockholm XVIII
Diskussioner om Into the Wild  (0 diskussioner)
Kommentarer om Into the Wild (1015 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   00:04 4/10
Otroligt bra skildring
Sarakin76 (Anmäl)   15:07 9/8
Må senke til +4. Supert soundgrack er det da.
Sarakin76 (Anmäl)   04:37 9/8
Pendler mellom 4 og 5.
diafragma (Anmäl)   09:31 28/6
En riktigt bra film tycker jag!, den var över över 2 timmar men inte ett tugg seg!. Bra skådespelare som gör det riktigt bra i sina roller med. Vackra natur scener som var otroliga att titta på,Mycket återblickande men på ett förståligt sätt utan att bli rörigt!. Denna film tycker jag är värd 5 i betyg!
Albion (Anmäl)   23:06 3/6
Jag vet inte. Det är egentligen rakt igenom en deprimerande film och jag finner ingen uppbyggande befrielse i hans beslut, bara en tragisk flykt. Som film räknat är väl behållningen att den bygger på en sann berättelse som gör att man ser det hela från ett litet annat perspektiv. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Into the Wild