Into the Wild

Originaltitel: Into the Wild
Regissör:Sean Penn
Utgivningsår:2007

Om Into the Wild:

Into the Wild är den sanna historien om Christopher McCandless, en toppstudent på Emory University i Atlanta. Efter avslutad utbildning skänker han bort alla sina besparingar till välgörenhet och liftar till Alaska där han bosätter sig mitt ute i vildmarken.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: Alone in the Wilderness
Regissör: Bob Swerer Jr
År: 2004
Alone in the Wilderness

Emile Hirsch, Marcia Gay Harden, William Hurt, Jena Malone, Catherine Keener, Brian H Dierker, Vince Vaughn, Zach Galifianakis, Kristen Stewart, Hal Holbrook, Thure Lindhardt, Signe Egholm Olsen, Merritt Wever, Robin Mathews, R D Call

Sean Penn

Drama, Äventyr, Roadmovie, Biografi

Recension Into the Wild

- Spidde sätter betyg 5 och skriver:
Det här är en film som jag redan på planeringsstadiet kände skulle bli riktigt bra. Sean Penn regisserar, begåvade Emile Hirsch gör huvudrollen och indiefavoriten Jena Malone har en biroll. Sedan recensioner och lovord från USA började komma har jag väntat spänt. Den uppskjutna Sverigepremiären och det lysande soundtracket med Eddie Vedder gjorde bara förväntningarna ännu större. Det är sällan en film...

Recension av Into the Wild - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Topp 250, Norrköping Filmfestival Flimmer 2008, Stockholm XVIII
Diskussioner om Into the Wild  (0 diskussioner)
Kommentarer om Into the Wild (1017 st)
Qhorinhalfhand (Anmäl)   00:23 29/1
Mindes den som bättre än den var, tycker storyn är lite spretig och en del karaktärer lite dåligt skrivna. Men jag gillar den faktiska berättelsen och jag tänker ofta på den här filmen, jag tror att jag kommer gilla boken. Av
Rele (Anmäl)   27/12 2018
En bra film. Den här storyn handlar om en pojke eller en ung man med drömmen att åka till Alaska. Sorlig film med väntad slut. Jag gav en svag fyra redan 10 år sedan.
Filmfantast86 (Anmäl)   4/10 2017
Otroligt bra skildring
Sarakin76 (Anmäl)   9/8 2017
Må senke til +4. Supert soundgrack er det da.
Sarakin76 (Anmäl)   9/8 2017
Pendler mellom 4 og 5.