Into the Wild

Originaltitel: Into the Wild
Regissör:Sean Penn
Utgivningsår:2007

Om Into the Wild:

Into the Wild är den sanna historien om Christopher McCandless, en toppstudent på Emory University i Atlanta. Efter avslutad utbildning skänker han bort alla sina besparingar till välgörenhet och liftar till Alaska där han bosätter sig mitt ute i vildmarken.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: Alone in the Wilderness
Regissör: Bob Swerer Jr
År: 2004
Alone in the Wilderness

Emile Hirsch, Marcia Gay Harden, William Hurt, Jena Malone, Catherine Keener, Brian H Dierker, Vince Vaughn, Zach Galifianakis, Kristen Stewart, Hal Holbrook, Thure Lindhardt, Signe Egholm Olsen, Merritt Wever, Robin Mathews, R D Call

Sean Penn

Drama, Äventyr, Roadmovie, Biografi

Recension Into the Wild

- Melvin Udall sätter betyg 5 och skriver:
När man i dessa dagar bombarderas med melodifestivalen och sedan får skvallerlöpsedlar i ansiktet om hur deltagarna gör livet svårt för varandra, är det lätt att vilja ge fingret åt alltihop och dra ut i skogen. För en sådär sexton år sedan gjorde en ung man just det, och blev föremål för Jon Krakauers bok Into the Wild. Nu har hans historia också blivit film i regi av Sean Penn. Den sanna historien...

Recension av Into the Wild - Läs hela!

Med i listor: Biografi Top 50, Filmtipsets Topp 250, Norrköping Filmfestival Flimmer 2008, Roadmovie Top 50, Stockholm XVIII
Diskussioner om Into the Wild  (0 diskussioner)
Kommentarer om Into the Wild (1018 st)
setterwall (Anmäl)   11:59 20/5
Lika fantastisk nu som för 10 år sen. Vilket manus, vilket fotografi, vilket soundtrack! Emile Hirsch är extremt trovärdig i sin roll och Sean Penn har med filmen lyckats förkroppsliga och föreviga Christopher McCandless väsen. Vackert.
Qhorinhalfhand (Anmäl)   00:23 29/1
Mindes den som bättre än den var, tycker storyn är lite spretig och en del karaktärer lite dåligt skrivna. Men jag gillar den faktiska berättelsen och jag tänker ofta på den här filmen, jag tror att jag kommer gilla boken. Av
Rele (Anmäl)   27/12 2018
En bra film. Den här storyn handlar om en pojke eller en ung man med drömmen att åka till Alaska. Sorlig film med väntad slut. Jag gav en svag fyra redan 10 år sedan.
Filmfantast86 (Anmäl)   4/10 2017
Otroligt bra skildring
Sarakin76 (Anmäl)   9/8 2017
Må senke til +4. Supert soundgrack er det da.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Into the Wild