Into the Woods

Originaltitel: Into the Woods
Regissör:Rob Marshall
Utgivningsår:2014

Om Into the Woods:

I en värld där flera klassiska karaktärer ur bröderna Grimms berättelser lever tillsammans lever också en bagare och hans fru. Efter att en häxa kastat en förbannelse över dem som innebär att de inte kan få barn måste de ge sig ut på deras livs äventyr för att häva förbannelsen.
Se filmen på iTunes

Regissör: Andrew Adamson, Vicky Jenson
År: 2001
Genre: Komedi, Familjefilm, Romantik, Äventyr, Fantasy
Shrek

James Corden, Emily Blunt, Meryl Streep, Anna Kendrick, Chris Pine, Billy Magnussen, Mackenzie Mauzy, Lilla Crawford, Daniel Huttlestone, Tracey Ullman, Christine Baranski, Tammy Blanchard, Lucy Punch, Johnny Depp, Frances de la Tour, Simon Russell Beale

James Lapine

Komedi, Musikal, Äventyr, Fantasy

Recension Into the Woods

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Askungen, Rödluvan, Rapunzel, Jack och bönstjälken - alla är välkända sagor som de flesta säkert fick höra som barn och jag kan tänka mig att det även finns ganska många som även sett filmatiseringar av dessa sagor. År 2014 kom den Oscarsnominerade filmen Into the Woods, där nämnda sagofigurers öden skrivs om en aning. Handlingen kretsar kring en namnlös bagare (James Corden) och hans lika namnlösa...

Recension av Into the Woods - Läs hela!

Diskussioner om Into the Woods  (0 diskussioner)
Kommentarer om Into the Woods (71 st)
KJ (Anmäl)   22:31 25/1
Många snygga nummer, men du måste vara inställd på att det här främst är ett gäng sjungande skådisar som har kul tillsammans.
vonadel (Anmäl)   12/3 2018
Nja. Tyckte till en början att det var lite spännande att de hade vävt ihop flera sagor. Men, efter ett tag blir det bara rörigt och intetsägande. Trots Meryl Streep.. 4/10
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
kryttan (Anmäl)   13/2 2017
Det här var nog något av det sämre jag sett i musikalväg. helt osammanhängande, med en melodi som det görs varianter av i 2 h. ganska dåligt skådespel, och väldigt träigt. Dåligt.
isecore (Anmäl)   31/12 2016
Svintråkig musikal som uppfyller alla trötta klyschor. Överproducerad och helt meningslös. Undvik!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Into the Woods
Se filmen