Intolerable Cruelty

Originaltitel: Intolerable Cruelty
Regissör:Joel Coen
Utgivningsår:2003

Om Intolerable Cruelty:

Miles Massey är en framgångsrik skilsmässoadvokat som träffar lycksökerskan Marylin Rexroth när hennes man anlitar Massey för att företräda honom i Marylins stämning mot honom.

Titel: Duplicity
Regissör: John Boorman
År: 2001
Genre: Drama, Komedi, Thriller
Skräddaren i Panama

George Clooney, Catherine Zeta-Jones, Geoffrey Rush, Cedric the Entertainer, Edward Herrmann, Paul Adelstein, Richard Jenkins, Billy Bob Thornton, Julia Duffy, Jonathan Hadary, Tom Aldredge, Irwin Keyes, Stacey Travis, Jack Kyle, Isabell O'Connor

Robert Ramsey, Matthew Stone, Joel Coen, Ethan Coen

Komedi, Kriminalare, Romantik

Recension Intolerable Cruelty

- ontherocks skriver:
Ofta hyllade, men sällan klirr i kassan. Bröderna Ethan och Joel Coen kör sällan med något större publikfrieri och visar istället större intresse för att producera skruvade och cyniska skildringar, som åtminstone alltid har fascinerat och underhållit denna recensent. Den här gången räcker det dock nästan med att bara titta på filmaffischen för att räkna ut att de båda inte jobbar uteslutande med...

Recension av Intolerable Cruelty - Läs hela!

Diskussioner om Intolerable Cruelty  (0 diskussioner)
Kommentarer om Intolerable Cruelty (306 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/10 2016
Larvig och överdriven!
Merwinna (Anmäl)   31/5 2016
Tråkig och förutsägbar. För hysterisk och överdriven i komedibiten för att man skulle kunna känna något i romantikbiten. Dessutom lämnar den en lätt obehagskänsla, p.g.a. att den ändå förmedlar en sanning: det FINNS faktiskt människor på riktigt som håller på så här (gifter och skiljer sig till pengar helt hjärtlöst, och advokater som tar sin del av bytet). Ger den trots allt en 2:a för vackra, stiliga, välekiperade huvudpersoner, fräscha miljöer och fint foto.
Albion (Anmäl)   18/4 2015
Omtitt efter ca 9 år och filmen är klart bättre än vad jag minns. Clooney balanserar på rätt sida om den så förrädiska tramslinan och hans välavvägda spel är en stor tillgång för filmen. Tycker att Zeta Jones och Clooney passar bra ihop också. Betyget blir en höjning till en 4;a denna gång.
Krille80 (Anmäl)   30/10 2014
Romantiska komedier brukar tendera till att vara lite söta, lite roliga och lite dramatiska för att till slut bli ett ganska okej tidsfördriv som får en att må bra. Intolerable Cruelty däremot är pyttelite söt, något dramatisk men rolig! Med andra ord ett perfekt tidsfördriv som man mår väldigt bra efter att ha sett. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Intolerable Cruelty