Invasion från Mars

Originaltitel: It Came From Outer Space
Regissör:Jack Arnold
Utgivningsår:1953

Om Invasion från Mars:

Författaren och amatörastronomen John och hans sambo Ellen vilka nyligen flyttat till det lilla amerikanska samhället, stannar ute en kväll för att beundra stjärnhimlen. Då plötsligt får de syn på en meteor eller liknande som ser ut att krasha i det närliggande ökenlandskapet. De beger sig till nedslagspunkten och finner där en rejäl krater som John går ner i för att undersöka närmare. Väl där nere ser John något som måste vara från en annan värld, och mycket väl kan innehålla liv. Innan John hinner berätta om detta för någon, startar ett jordskred som begraver allt i kratern. Skall han hinna varna sin omgivning om denna potentiella fara?

Titel: Världsrymden anfaller

Charles Drake, Richard Carlson, Barbara Rush, Joe Sawyer, Russell Johnson

Harry Essex, Ray Bradbury

Science Fiction

Besök från yttre rymden

Diskussioner om Invasion från Mars  (0 diskussioner)
Kommentarer om Invasion från Mars (20 st)
Solidus (Anmäl)   11:36 22/7
Charmig sci-fi av den riktigt gamla skolan där männen röker pipa och tar kommandot, medan kvinnorna skriker för det minsta lilla. Det verkar som det var lag på att alla sci-fi filmer under 50-talet skulle har samma ljudeffekt. Regissören (som även har MONSTRET FRÅN SVARTA LAGUNEN på sitt CV) ska ändå ha en liten eloge att han tänker (för den tiden) lite mer nyanserat kring sina utomjordingar och tar avstånd från de klassiska elaka varelserna och ger dem lite lite mer djup. Rekommenderas om man är intresserad av tidig B-film.
Gigi1943 (Anmäl)   15/9 2014
Det här var ju småkul och inte överdriven som många andra "från-rymden-filmer" (nästan trovärdig, he he he), jag gillade den skarpt, den gjorde att man bara satt och njöt, fanns inget att reta sig på, givetvis måste den få en fyra. Speciellt hans kosrtym - hoppas ni la märke till den - som skulle räcka till att klä om hela mitt vardagsrumsmöblemang, coolt!
92axha10 (Anmäl)   25/3 2014
Rätt så trevlig sci-fi som har ett lugnt tempo, bra historia och ett budskap. Jag gillade många element i filmen och tycker filmen spelades ut bra.
AlbinWesley (Anmäl)   11/10 2012
Inte toppklass kanske, men tillräckligt mycket intressanta element för att göra filmen underhållande och väl sevärd. Bra!
Redfield4ever (Anmäl)   30/8 2012
Den har sin charm, men den är tyvärr inte stark nog.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Invasion från Mars