The Invasion

Originaltitel: The Invasion
Regissör:Oliver Hirschbiegel, James McTeigue
Utgivningsår:2007

Om The Invasion:

En mystisk epidemi som förändrar människans beteende visar sig vara av utomjordisk härkomst. När en psykiater i Washington DC utreder epidemin och upptäcker att hennes egen son kan vara nyckeln till att stoppa spridningen hänger plötsligt hela mänsklighetens framtid på att hon lyckas rädda sin son.

Titel: Världsrymden anfaller
Regissör: M Night Shyamalan
År: 2002
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium
Signs

Nicole Kidman, Daniel Craig, Jeremy Northam, Jackson Bond, Jeffrey Wright, Veronica Cartwright, Josef Sommer, Celia Weston, Roger Rees, Eric Benjamin, Malin Åkerman, Susan Floyd, Stephanie Berry, Alexis Raben, Adam LeFevre, Joanna Merlin

Dave Kajganich

Thriller, Skräck, Science Fiction

USA, Australien
Diskussioner om The Invasion  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Invasion (246 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2017
Suger.
gjoob (Anmäl)   28/6 2016
Saknar stämningen från de två andra versionerna jag har sett (-56 och -78). Denna är ganska "enligt mallen" men den var medryckande och genomgående spännande.
Gordyal (Anmäl)   1/3 2015
Effektfull och ganska spännande, och den vansinnigt överskattade Kidman överraskar positivt. Men filmen är onödigt dum och övertydlig, och klaff-felen onödigt många. Av alla versioner är detta definitivt den mest finesslösa. Men stämnings- och spänningsmässigt får den klart godkänt. (7+/15)
Solidus (Anmäl)   15/9 2014
Den fjärde tolkningen på boken ”Invasion of the Body Snatchers” och tyvärr även den (hittills) svagaste. Oliver Hirschbiegel (”Der Untergang”) är en kompetent filmregissör, misstaget var att filmbolaget valde att ändra hans slutproduktion genom att skriva om manuset och lägga till actionscener. Slutresultatet är en medioker produktion som saknar den atomsfär som går att finna i de tidigare tolkningarna. Ibland glimtar det till och Kidman och Craig gör vad de kan, men filmen blir aldrig mer än ett ”ok”.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Invasion