Invincible

Originaltitel: Invincible
Regissör:Werner Herzog
Utgivningsår:2001

Om Invincible:

Invincible är baserad på en sann historia om den judiske muskelmannen Zishe Breitbart som gör cirkussuccé i 1930-talets Berlin.

Titel: Hanussen
Originaltitel: Hanussen
Regissör: István Szabó
År: 1988
Hanussen

Tim Roth, Anna Gourari, Jacob Wein, Jouko Ahola, Max Raabe, Gustav-Peter Wöhler, Udo Kier

Werner Herzog

Drama

Storbritannien, Tyskland, Irland, USA
Diskussioner om Invincible  (0 diskussioner)
Kommentarer om Invincible (8 st)
Hejochhå (Anmäl)   31/12 2014
Minns bara att nån svimmade i biosalongen när det var fullt av krabbor på filmduken. Har för mig att den var en okej film men inget mer. Måste nog se om den för att kunna sätta betyg.
Taliah (Anmäl)   2/5 2014
Minst sagt ojämn, men intressant historia med lite fina Herzog-moments.
Waldo Trumbull (Anmäl)   17/12 2012
Lite av en besvikelse. Roth är strålande men övriga skådespelare balanserar mellan passabla och miserabla. Storyn är intressant men Herzog lyckas aldrig riktigt fängsla oss. Med bättre skådespelare och lite mer engagemang i regin så skulle det här kunnat bli mycket bättre.
foppa99 (Anmäl)   25/8 2008
gillar denna: så jækla mycket hjærta.
Kurosawa (Anmäl)   14/7 2007
Ett riktigt magplask från Herzog trots att storyn har potential, han måste ha sovit sig igenom den här plastiga produktionen. Ahola är inte någon ny Bruno S (eller Schwarzenegger heller för den delen) och gick förhoppningsvis tillbaka till att lyfta traktordäck efter den här utflykten.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Invincible