Betyg idag: 1 241 Besökare idag: 6 575

Originaltitel: Irene Huss - Eldsdansen
Regissör:Anders Engström
Utgivningsår:2008

Om Irene Huss - Eldsdansen:

Göteborg drabbas av serie anlagda bränder. Kriminalinspektör Irene Huss börjar utreda en mordbrand som visar sig ha kopplingar till ett femton år gammalt olöst fall. Samtidigt tvingas hon utreda ett knivmord på en gammal dam ute i skärgården, ett fall som till en början inte verkar ha något som helst samband med mordbränderna. Men när Irene gräver djupare i mordfallet upptäcker hon saker som avslöjar gamla sedan länge glömda hemligheter. Den lugn och ro hon skulle behöva hemma förvandlas till förtvivlan när det kommer fram att dottern Katarina är en mobbare i skolan.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Irene Huss - Tystnadens cirkel
Regissör: Emiliano Goessens
År: 2011
Irene Huss - Tystnadens cirkel

Anki Lidén, Lasse Brandeby, Inga Landgré, Reuben Sallmander, Johan Gry, Dag Malmberg, Angela Kovacs, Sofia Pekkari, Eric Ericson, Emma Swenninger, Mikaela Knapp

Ulrika Kolmodin

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Sverige, Tyskland
Diskussioner om Irene Huss - Eldsdansen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Irene Huss - Eldsdansen (58 st)
Krille80 (Anmäl)   12/1 2015
Jag vet inte varför jag ser Huss-filmerna. Jag har gett låga betyg till alla filmerna hittills. Kanske hoppas jag på att det ska bli bättre eller så är det helt enkelt så att det finns något trivsamt med det svenska deckarelementet i det hela. Jag vet inte. Vad jag dock vet är att detta var inget som gladde utan snabbspolningen används litegrann.
Rele (Anmäl)   14/9 2013
En av dom svagare Irene Huss film. Boken var inte så bra heller. Jag ger en tvåa.
1st man (Anmäl)   13/9 2013
Filmens styrka måste vara den naturliga dialogen inom familjen Huss.
boman90 (Anmäl)   5/11 2012
Stark etta/svag tvåa. Var ju inte direkt klurigt att lista ut vem det var. Och många hjärndöda insatser i polisarbetet
Xenox (Anmäl)   7/7 2012
Tråkig, jag känner aldrig att jag riktigt bryr mig om något som händer i filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Irene Huss - Eldsdansen