Irene Huss - Glasdjävulen

Originaltitel: Irene Huss - Glasdjävulen
Regissör:Alexander Moberg
Utgivningsår:2008

Om Irene Huss - Glasdjävulen:

I ett litet samhälle nära Göteborg hittas tre medlemmar i en prästfamilj brutalt mördade. Väggarna är täckta av upp-och-nedvända pentagram – symbolen för djävulens ansikte – som målats dit med offrens blod. Kriminalinspektör Irene Huss drar snabbt paralleller till ett tidigare fall där en präst mördades. Även i det fallet fanns det satanistiska kopplingar. Men ju djupare Irene Huss gräver i fallet desto mer övertygad blir hon om att kyrkans män inte alltid är så gudfruktiga som de borde vara.

Titel: Irene Huss - Nattrond
Originaltitel: Irene Huss - Guldkalven
Regissör: Alexander Moberg
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Irene Huss - Guldkalven

Anki Lidén, Katarina Ewerlöf, Lasse Brandeby, Reuben Sallmander, Dag Malmberg, Angela Kovacs, Eric Ericson, Jonny Blom, Fredrik Stridh

Stefan Ahnhem

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Sverige, Tyskland
Diskussioner om Irene Huss - Glasdjävulen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Irene Huss - Glasdjävulen (72 st)
Nalleman (Anmäl)   25/7 2018
Godkänt om än lite larvigt bitvis
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
mammene (Anmäl)   17/12 2016
Obehagligt fall med kanske en väl dramatisk upplösning, men det är intressant att följa utredningen och dess svängar,
Krille80 (Anmäl)   27/12 2014
Ärligt talat så tyckte jag det var en godkänd film under tiden jag såg den. Den var inte bra men godkänd. Dagen efter, sittandes i min bil på väg till jobbet, gjorde jag dock ett väldigt stort misstag. Jag började analysera filmen och verkligen tänka igenom vad jag egentligen tyckte om den. Detta ledde till att jag insåg att det jag på kvällen innan hade sett inte var en godkänd film utan istället en film som bara knappt lyckas kravla sig tillräckligt högt upp för att inte vara rent skräp. 1+
dafreakish (Anmäl)   7/9 2013
Hysteriskt usel dussindeckare så uppenbart snabbproducerad för billiga köp på DVD. Men stackars den som råkat köpa den här smörjan till film. Usel på alla fronter från manus, regi, foto och musik. Sorgligt att finansiering finns för den här sortens platta skräp.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Irene Huss - Glasdjävulen