Betyg idag: 1 391 Besökare idag: 4 992

Originaltitel: Irene Huss - Tatuerad torso
Regissör:Martin Asphaug
Utgivningsår:2007

Om Irene Huss - Tatuerad torso:

Tatuerad Torso är baserad på Helene Turstens bästsäljande roman med samma namn om kriminalinspektör Irene Huss. På en strand utanför Göteborg upptäcks delar av en styckad manskropp. Det enda polisen har att gå efter är en mycket speciell tatuering på torson. Tatueringen leder kriminalinspektör Irene Huss till Köpenhamn, och till den mystiske Tom Tanaka.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Irene Huss - Den krossade tanghästen
Regissör: Martin Asphaug
Genre: Drama, Kriminalare
Irene Huss - Den krossade tanghästen

Anki Lidén, Fredrik Hammar, Bjarne Henriksen, Lasse Brandeby, Reuben Sallmander, Evalena Ljung-Kjellberg, Dag Malmberg, Angela Kovacs, Emil Klingvall, Eric Ericson, Junix Inocian, Anders Heinrichsen, Emma Swenninger, Claus Gerving, Jenny Lindqvist

Stefan Ahnhem

Kriminalare, Thriller

Sverige, Tyskland
Diskussioner om Irene Huss - Tatuerad torso  (0 diskussioner)
Kommentarer om Irene Huss - Tatuerad torso (126 st)
Nalleman (Anmäl)   09:31 25/7
Ett helt okej avsnitt i serien!
mammene (Anmäl)   17/12 2016
En ny och trevlig bekantskap, även om det var väl snaskigt och riktigt ruskigt emellanåt. Deras samarbete känns avslappnat och ibland med lite galghumor som då Dag Malmberg oftast står för. Polisens arbete och privatlivet för Huss vävs in på ett bra sätt.
Krille80 (Anmäl)   22/12 2014
På senare tid har jag återvunnit ett intresse för svensk film men då har jag mest sett svenska filmer som är klassiker eller erkänt bra filmer. Den positiva upplevelsen av dessa filmer hade dock ökat mitt mod att ge mig på denna första film om kriminalinspektören Irene Huss. Liksom med Peter Habers Beck-filmerna, Krister Henrikssons Wallanderfilmer så är detta samma massproducerande massa som aldrig är bra utan mest besvikelse. Dock så är Angela Kovacs bra i rollen som Irene Huss. 2-
fridenpaden (Anmäl)   19/8 2014
Nä, vi tar inget foto. Vi ritar av tatueringen istället! Det satte verkligen nivån på resten av filmen.
Xenox (Anmäl)   7/7 2012
En av de bättre Irene Huss-filmerna. Den håller dock inte samma klass som Beck och Wallander-filmerna. Dessutom förstod jag vem mördaren var så fort han dök upp i filmen. Svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Irene Huss - Tatuerad torso