Iron Man 2

Originaltitel: Iron Man 2
Regissör:Jon Favreau
Utgivningsår:2010

Om Iron Man 2:

Tony Stark lever sitt nya liv som en rättvisans finansman med sitt alter ego Iron Man. Dock så lurar konkurrenten Justin Hammer och Whiplash, en man med en liknande robotrustning, i vassen. De hotar Tonys goda rykte både som finansmogul och superhjälte. Tony blir också intresserad av Natasha, vilket strular till det i Tonys förhållande med Pepper.

Titel: Iron Man
Regissör: Louis Leterrier
År: 2008
Genre: Action, Science Fiction, Fantasy
The Incredible Hulk

Robert Downey Jr, Gwyneth Paltrow, Scarlett Johansson, Samuel L Jackson, Don Cheadle, Jon Favreau, Mickey Rourke, Paul Bettany (röst), Kate Mara, Sam Rockwell, Leslie Bibb, Helena Mattsson, Clark Gregg, Olivia Munn, Anya Monzikova

Justin Theroux

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Iron Man II

Videorecension:

Recension Iron Man 2

- Sarlac sätter betyg 4 och skriver:
Gillade du första Iron Man lär du nog gilla denna. Jag kan t om säga som så att den är strået vassare än sin föregångare då den introducerade fler karaktärer och man slapp bakgrundsintroduktionen av Tony Stark. En svag fyra ger jag Iron Man 2 som fortfarande är en frisk fläkt som behövs då det finns alldeles för många mediokra superhjältefilmer därute.

Recension av Iron Man 2 - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Iron Man 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Iron Man 2 (373 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   22:34 6/2
Allt coolt med själva ironman är ju borta, jag är ingen större fan av Scarlett men som Natasha Romanoff är hon riktigt häftig!
HerrNenne (Anmäl)   21/9 2018
Micky Rourkes bov är verkligen skitjobbig att se på. Känns som att alltför mycket av filmen böjs kring honom på ett populistiskt sätt när han var poppis på ett sätt som Marvel annars lyckats hålla sig undan. Pajar det mesta av filmen för mig. Skulle nu senare helst vilja sänka den här till en tvåa.
widez (Anmäl)   12/2 2018
Den här håller inte riktigt samma nivå som ettan. Effekterna är fortsatt snygga men handlingen är svagare och Mickey Rourkes karaktär är bland de tråkigare fienderna i Marvel-universumet. Sam Rockwell gör en rolig insats dock!
Zingostar (Anmäl)   13/1 2018
Obegriplig handling. Urusel skådespeleri.
Jormungandr (Anmäl)   18/11 2017
Stängde av efter halva... Jag hatar verkligen Roberts tolkning av en serie ikon.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Iron Man 2
Se filmen