Iron Sky

Originaltitel: Iron Sky
Regissör:Timo Vuorensola
Utgivningsår:2012

Om Iron Sky:

Vid andra världskrigets slut flydde nazisterna till månens baksida och byggde upp en hemlig månbas, en flotta med rymdskepp och förberedde sig för att erövra jorden. När en amerikansk astronaut landar lite väl nära månbasen och tillfångatas tillsammans med sin fantastiska smart phone inser man att ett teknologiskt genombrott skett på jorden och åker för att hämta fler. Väl där, 70 år senare, är det dags. Fjärde riket ska resas.

Titel: Mars Attacks!
År: 1987
Genre: Komedi, Science Fiction
Film nr.: 2056
Det våras för rymden

Julia Dietze, Peta Sergeant, Götz Otto, Stephanie Paul, Udo Kier, Kym Jackson, Christopher Kirby, Monika Gossmann, Jim Knobeloch, Yuki Iwamoto, Tilo Prückner

Johanna Sinisalo, Michael Kalesniko

Komedi, Action, Science Fiction

Finland, Tyskland, Australien

Recension Iron Sky

- Bezon sätter betyg 3 och skriver:
Jag är säker på att många kommer tycka den här filmen är alldeles hilarious men själv uppskattar jag humor som är lite mer subtil. Det är inte det att jag vill känna mig smart (kan vara att jag vill känna mig smart) men när skämt blir så utdragna att de nästan förklarar sig själva så tröttnar jag. Efter att ha sett, i olika intervjuer, att regissören Timo Vuorensola faktiskt är en ganska skärpt kille...

Recension av Iron Sky - Läs hela!

Kommentarer om Iron Sky (284 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Jamesa (Anmäl)   26/2 2017
Såsom komedi räknat måste jag säga att detta måste räknas som mycket bra. En modern Top Secret. Den bästa komedi jag har sett på mycket länge.
Jompalompier (Anmäl)   10/5 2015
Smått underhållande.
Gordyal (Anmäl)   1/4 2015
Kul koncept och massor med sylvass kritik åt alla möjliga håll. Men alldeles för mycket är bara fånigt och tråkigt. (6/15)
Hasseman (Anmäl)   24/1 2015
Som film var den ju ingen höjdare. Men om man placerar nazister på månen i en månbas med formen av ett hakkors så är man ett geni!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Iron Sky