Irresistible

Originaltitel: Irresistible
Regissör:Ann Turner
Utgivningsår:2006

Om Irresistible:

Sophie Hartley är övertygad om att hon är förföljd. Sophie blir med tiden allt mer säker på att hennes mans vackra arbetskamrat, Mara, vill ta över hennes barn, hennes man och hela hennes liv. Men det är ingen som tror på Sophie när hon berättar om sina misstankar. Sophie ger inte upp och försöker hitta ett sätt att kunna bevisa sin teori. Under tiden blir hon mer och mer paranoid - kanske inbillar hon sig bara?
Se filmen på Headweb

Regissör: Renny Rye
År: 2010
Genre: Drama, Kriminalare, Mysterium
Morden i Midsomer - Master Class

Sam Neill, Susan Sarandon, Charles 'Bud' Tingwell, Heather Mitchell, William McInnes, Terry Norris, Emily Blunt, Georgie Parker, Joanna Hunt-Prokhovnik, Jill Forster

Ann Turner

Drama, Thriller

Australien
Diskussioner om Irresistible  (0 diskussioner)
Kommentarer om Irresistible (40 st)
AlbinWesley (Anmäl)   8/10 2016
Väl skruvat, psykologiska dramat bar filmen genom starka rollprestationer och en spännande berättelse. Men många brister, hade kunnat va så mycket bättre.
NoWireHangers (Anmäl)   6/9 2016
Hittade denna på Netflix av en slump. I början kändes den mest lite märklig, men långsamt byggde den upp till en intressant historia och Sarandon bär verkligen upp filmen, med god hjälp från Neill och Blunt. Klart underskattad.
Murvel48 (Anmäl)   15/4 2016
Lite väl övertydlig.
purskatuja (Anmäl)   7/10 2015
Trots både Susan Sarandon och Sam Neill så tyckte jag att filmen var ganska platt. Jag blev inte imponerad av filmens uppbyggnad till mer psykologisk spänning som mest bestod av överdrivna och övertydliga utspel från Sarandons sida och de filmiska effekterna där man försökte få publiken att förstå att något var i görningen. Dock en i sanning oväntad twist i slutet. En svag 2a för min del.
ami86 (Anmäl)   13/9 2015
Lågmäld och i början lite seg, men den blir snabbt psykologisk och spännande. Slutet fick mig att tappa hakan, haha!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Irresistible