Island of Greed

Originaltitel: Hak Gam
Regissör:Michael Mak
Utgivningsår:1997

Om Island of Greed:

Filmen har fokusering på landet som är känt för att ha korrupta politiker: Taiwan. En stor triadboss som vill komma in i regeringen och hans motståndare Fong Kuo-Fai är med i en liga som märker sig själva som anti-maffia.

Andy Lau, Tony Leung Ka-fai, Annie Wu, Paulyn Sun

Johnny Mak, Chan Man-keung

Thriller

Black Gold, Hei Jin

Hongkong
Diskussioner om Island of Greed  (0 diskussioner)
Kommentarer om Island of Greed (3 st)
Zebulonm (Anmäl)   22:55 20/4
Nä denna är rätt b. Icke sevärd.
niebaotan (Anmäl)   24/5 2007
Medioker och ointressant film. Actionscenerna tyckte jag var filmens svagaste punkt. "Fiske"-jakten är pinsam i alla avseenden och att de sedan ska släppa lös en flock schäfrar som massakrerar höns är bara idiotiskt och onödigt djurplågeri. Det finns ingen underhållning i det... Positiva sidor? Mja Tony Leung Ka Fai och Andy Lau funkar väl hyfsat.
yangbo (Anmäl)   18/12 2006
filmen lyckas inte engagera och Tony Leung är inte särskilt bra i den här filmen tycker jag, manuset kunde ha slipats på mycket bättre, problemet var att jag såg den här i mandarin-versionen, med de scener som de ändå la ner på actionscenerna kunde man ju ha hoppats på något mycket bättre.