Island of the Bloody Plantation

Originaltitel: Die Insel der blutigen Plantage
Regissör:Peter Kern, Kurt Raab
Utgivningsår:1983

Om Island of the Bloody Plantation:

Hartman jobbar som vakt åt en slavägare på en tropisk ö. Men han råkar blir kär i en av slavarna och planerar att fly från ön tillsammans med henne.

Udo Kier, Barbara Valentin, Karl-Otto Alberty, Kurt Raab, Karina Fallenstein, Rosemarie Sarita, Tet Antiquiera, Karen Lopez, Peter Kern

Kurt Raab

Action, Äventyr

Escape from Blood Plantation

Västtyskland, Filippinerna
Filmnummer: 19568
Diskussioner om Island of the Bloody Plantation  (0 diskussioner)
Kommentarer om Island of the Bloody Plantation (3 st)
Gordyal (Anmäl)   30/4 2015
Har alla förutsättningar att bli en riktig rackarstänkare. Det luktar nästan lite WIP och kanske även en liten doft som påminner om nazisploitation. Vi bjuds på dvärgar, spindlar, tuttar, piskningar, en låtsas-Ilsa, manlig homoerotik samt en hel djungel att raffla omkring i, och som grädde på moset; självaste Udo. Men efter en stund blir det bara pannkaka av allt. I botten ligger ett träligt romantiskt äventyrsdrama, och handlingen är ocharmigt dum och rörig. På det hela en rätt så kass film med en del skojsiga ingredienser. (6/15)
Waldo Trumbull (Anmäl)   11/12 2013
Rätt snygg, men i övrigt inget vidare. Kier är bra men övriga skådespelare pendlar mellan usla och mediokra. Storyn är heller inte mycket att hänga i julgranen. Visst underhållningsvärde har den trots allt, men det är ju inte direkt en rulle jag kommer att se om.
kaffebrö (Anmäl)   9/2 2007
udda film. vissa scener etsar sig fast på näthinnan brrr... udo kier underbar som vanligt.