Isle of Dogs

Originaltitel: Isle of Dogs
Regissör:Wes Anderson
Utgivningsår:2018

Om Isle of Dogs:

12-årige Atari Kobayashi arbetar för den korrupte borgmästaren i staden. När alla hundar i MegasakiCity en dag blir skickade från staden till en stor soptipp, så tar Atari saken i egna händer och beger sig i sitt miniatyrflygplan till Trash Island i hopp om att hitta sin vakthund Spots. Med hjälp av sina nyvunna byrackor till vänner, påbörjas ett episkt äventyr som kommer att avgöra framtiden för hela prefekturen.

Bryan Cranston (röst), Koyu Rankin (röst), Edward Norton (röst), Bob Balaban (röst), Bill Murray (röst), Jeff Goldblum (röst), Kunichi Nomura (röst), Akira Takayama (röst), Greta Gerwig (röst), Frances McDormand (röst), Scarlett Johansson (röst)

Wes Anderson

Drama, Komedi, Animerad, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

USA, Tyskland
Diskussioner om Isle of Dogs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Isle of Dogs (29 st)
ulpe01 (Anmäl)   17:32 25/6
Jag tror mig förstå att Wes Anderson har svårt för katter och "kattmänniskor", men det här var ändå ett sant nöje att se. Från start till slut är det uppenbart vem som regisserat, och detaljnivån är imponerande (den där tåren med mascara var helt förbluffande). Det finns något intressant att titta på i varje filmruta. Att välja att inte texta de japansktalande skådespelarna är ju lite eget, men om jag nån gång lär mig japanska vet jag vilken film jag ska se först.
92axha10 (Anmäl)   01:36 21/6
Humor i Wes Anderson-stil. En hyllning till hundar.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   23:36 20/2
Å nej... Så platt och försiktigt allt var. Sällan roligt, knappt engagerande. Snyggt och stämningsfullt förstås. Men utan nerv eller finess som man nu tar för givet av filmer av Wes Anderson. En rejäl besvikelse för mig.
erosagape (Anmäl)   11:11 10/2
Ett nöje att se även om det inte så ofta var ett nöje för de medverkande. Javisst ja, de var ju tecknade.
Albion (Anmäl)   23:17 21/1
Wes Andersons stil känns igen, cynism och svart humor. Det här är en ganska träffsäker film men även om den känns intressant och nyfiken så kommer man inte ifrån att det också är riktigt påfrestande emellanåt. Jag kan säga så här, jag är glad att ha sett den men inget jag gärna vill se igen. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Isle of Dogs