Isle of Dogs

Originaltitel: Isle of Dogs
Regissör:Wes Anderson
Utgivningsår:2018

Om Isle of Dogs:

12-årige Atari Kobayashi arbetar för den korrupte borgmästaren i staden. När alla hundar i MegasakiCity en dag blir skickade från staden till en stor soptipp, så tar Atari saken i egna händer och beger sig i sitt miniatyrflygplan till Trash Island i hopp om att hitta sin vakthund Spots. Med hjälp av sina nyvunna byrackor till vänner, påbörjas ett episkt äventyr som kommer att avgöra framtiden för hela prefekturen.

Bryan Cranston (röst), Koyu Rankin (röst), Edward Norton (röst), Bob Balaban (röst), Bill Murray (röst), Jeff Goldblum (röst), Kunichi Nomura (röst), Akira Takayama (röst), Greta Gerwig (röst), Frances McDormand (röst), Scarlett Johansson (röst)

Wes Anderson

Drama, Komedi, Animerad, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

USA, Tyskland
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Isle of Dogs  (0 diskussioner)
Kommentarer om Isle of Dogs (27 st)
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   23:36 20/2
Å nej... Så platt och försiktigt allt var. Sällan roligt, knappt engagerande. Snyggt och stämningsfullt förstås. Men utan nerv eller finess som man nu tar för givet av filmer av Wes Anderson. En rejäl besvikelse för mig.
erosagape (Anmäl)   11:11 10/2
Ett nöje att se även om det inte så ofta var ett nöje för de medverkande. Javisst ja, de var ju tecknade.
Albion (Anmäl)   23:17 21/1
Wes Andersons stil känns igen, cynism och svart humor. Det här är en ganska träffsäker film men även om den känns intressant och nyfiken så kommer man inte ifrån att det också är riktigt påfrestande emellanåt. Jag kan säga så här, jag är glad att ha sett den men inget jag gärna vill se igen. Betyget blir en svag 3;a, dvs 3-
jingoo (Anmäl)   22:57 5/1
Wes Anderson börjar få svårt att utveckla sig själv i sin alldeles egna lilla genre. Många av hans senare filmer har varit småcharmiga, men ganska urvattnade. Den här föll mig dock i smaken.
jopjop (Anmäl)   19:29 4/1
Fruktansvärt irriterande.