Isprinsessan

Originaltitel: Ice Princess
Regissör:Tim Fywell
Utgivningsår:2005

Om Isprinsessan:

Casey Carlyle har aldrig riktigt passat in någonstans. Hennes högsta dröm är att bli konståkerska medan hennes mor vill att hon ska satsa på studierna och läsa på Harvard. När det ser ut som om Casey aldrig kommer få chansen att hamna bland eliten bland konståkarna sker det hon hoppats på. Casey får plötsligt möjlighet att träna med Gen, en lovande konståkerska, och tränas av hennes mor, Tina, en före detta mästarinna i konståkning. Men det innebär att Casey måste gå emot sin egen mors önskan för att uppfylla sin egen, att bli en riktig isprinsessa.
Se filmen på iTunes

Regissör: Robert Vince
År: 2008
Genre: Familjefilm
Snow Buddies: Valpgänget i Alaska

Michelle Trachtenberg, Kim Cattrall, Joan Cusack, Tom Barnett, Trevor Blumas, Juliana Cannarozzo, Michelle Kwan, Hayden Panettiere

Meg Cabot, Hadley Davis

Drama, Komedi, Familjefilm

USA, Kanada
Diskussioner om Isprinsessan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Isprinsessan (75 st)
Barneyk (Anmäl)   10:55 18/4
Bitvis verkligen jättejättedålig, men överlag så tycker jag ändå den funkar rätt bra. Slätsvag tvåa.
Tatty (Anmäl)   11/9 2016
Ganska bra film.
Krille80 (Anmäl)   25/11 2014
Jag var helt och fullt i rätt sinnesstämning för denna framgångssaga. Det som också spelar in är duktiga och vackra Michelle Trachtenberg(Fantastiskt bra i TV-serien "Buffy The Vampire Slayer"). En hel del skön popmusik bjuds det också på. Som sportintresserad har jag bara den högsta respekt för konståkning och konståkare. En film man mår bra av.
TheHorrorfan (Anmäl)   20/3 2011
Klyschig men rätt så bra ändå.
TJ (Anmäl)   30/1 2011
Jag gillar den, må vara B-film och förutsägbar, men det känns bra, och dessutom är den väldigt sann på nåt sätt. Väldigt USA-typiskt, sånt som varit ännu är fult i Sverige. Men de flesta gillar det, även om det nog finns bättre filmer av samma typ, kanske.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Isprinsessan