It Comes at Night

Originaltitel: It Comes at Night
Regissör:Trey Edward Shults
Utgivningsår:2017

Om It Comes at Night:

En pappa gör allt för att beskydda sin fru och deras son från den mystiska närvaron som terroriserar familjen utanför deras dörrtröskel.

Titel: Vägen
Regissör: Paul Verhoeven
År: 1983
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Den fjärde mannen

Joel Edgerton, Christopher Abbott, Carmen Ejogo, Riley Keough, Kelvin Harrison Jr, Griffin Robert Faulkner, David Pendleton, Chase Joliet, Mick O'Rourke

Trey Edward Shults

Skräck, Mysterium

Diskussioner om It Comes at Night  (0 diskussioner)
Kommentarer om It Comes at Night (36 st)
funkisvilla (Anmäl)   18:00 10/2
Hade hoppats på något liknande "The Thing" vad gäller stämning och misstänksamhet men usch nej. Tråkigt och oinspirerat. Sonen var bra på att spela dock.
Sodastream (Anmäl)   14:29 17/1
Lite frustrerad över att jag såg denna efter "Birdbox", för på något undermedvetet plan förväntade jag mig att den här nästan skulle vara som en förlängning av den filmen. Önskar att jag kommit in i filmen utan att veta någonting om den och totalt opåverkad av allt jag sett innan (A quiet place, Birdbox som sagt..) och att den liksom fått knocka mig från vänster. Fan också.
Sture Stenhög (Anmäl)   2/12 2018
En stämningsfull postapokalyps-rulle, väldigt klaustrofobisk och med väldigt mycket paranoia. Jag gillar fokuset på karaktärerna och gruppdynamiken, och alla beter sig trovärdigt. Men jag tycker ändå att det är ett väsentligt problem att man bygger upp till ett mysterium som man sedan helt skiter i, innovativt historieberättande kanske, men det blir inte automatiskt bra. Samtidigt är den knappast revolutionerande som karaktärsstudie heller. Jag gillade den medan jag såg den, men den lämnar en bitter eftersmak. Svag trea
SciBoy (Anmäl)   13/8 2018
Detta är en film med hyper-hög spänningsnivå. Se den inte med en grupp kompisar och förvänta er en popcorn-skräckis. Detta är en psykologisk thriller/skräckfilm där spänningen ligger i den klaustrofobiska situationen och dynamiken mellan människor i en omöjlig situation. Jag hade rätt förväntningar och satt på helspänn genom hela filmen. Det är klart att jag blev lite besviken av slutet, men regissören och manusförfattaren, Trey Edward Shults, har valt att skriva en realistisk film. Filmen är en insyn i en liten grupps liv under någon slags pandemi. Sjukdomen är extremt smittsam och dödlig och filmen handlar i stort om de längder människor tvingas gå till för att överleva en sådan situation. Väldigt tänkvärt och hemskt på samma gång.
fridenpaden (Anmäl)   14/7 2018
Fattar inte. Vad hände i slutet? Okej film, men jag hade förväntat mig en skräckfilm.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till It Comes at Night