It Stains the Sands Red

Originaltitel: It Stains the Sands Red
Regissör:Colin Minihan
Utgivningsår:2016

Om It Stains the Sands Red:

En kvinna från Las Vegas blir strandsatt i öknen med en ihärdig zombie i hälarna.

Brittany Allen, Juan Riedinger, Merwin Mondesir, Kristopher Higgins, Andrew Supanz, Nico David, Michael Filipowich, Dylan Playfair, Warren E Thomas, Steve Judkins, Max Christensen

Colin Minihan, Stuart Ortiz

Drama, Thriller, Skräck

Diskussioner om It Stains the Sands Red  (0 diskussioner)
Kommentarer om It Stains the Sands Red (7 st)
TheHorrorfan (Anmäl)   20:24 18/4
Bättre än väntat, men skulle inte påstå att jag blev imponerad. Intressant handling och bra skådespelare, men tempot är lite för lågt tyvärr. Får bli en stark 2:a.
Robkiller (Anmäl)   17/2 2018
Annorlunda zombiefilm som mest blir traskande i ödemarken. Håller ändå intresset uppe bättre än väntat.
karlmats (Anmäl)   22/10 2017
Det här var i slutändan riktigt bra. Zombies är ju lite av ena jävla aber och det är ingen genre jag är överdrivet förtjust i, men här får man det att fungera väldigt bra med en match på tu man hand mot den andra sidan. Brittany Allen är riktigt bra, från att i början ha varit mest irriterande och att man höll på zombien växer hon in i det här och till slut håller man alla tummar och tår man har på henne. Det är lågbudget men det syns inte i effekterna och Nevadaöknen är en effektiv plats för en sån här film. Originell och stämningsfull, att hon gör en hel del misstag på vägen är inte riktigt en kritik i sig, hon är en avdankad strippa hög på kokain ute i öknen, vem kan förvänta sig Macgyver-klass på beslutsfattandet då egentligen? Gick från en svag 2a till en stark 3a under de helt lagoma 92 minuterna, i efterhand skulle jag gärna sätta en 4a på det här men då behöver jag nog se om den först.
ekneB (Anmäl)   24/8 2017
Den är inte direkt dålig, den saknar det där lilla extra. Den är seg och långtråkig men har stunder då den blir spännande så man kan inte riktigt sluta titta. För mig lämnade slutet mkt att önska
amam (Anmäl)   16/8 2017
Betydligt mer intressant än de flesta av lågbudgetzombierullarna där lägstanivån är väldigt låg. Höll upp mitt intresse fram till slutet, svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till It Stains the Sands Red