It's Such a Beautiful Day

Originaltitel: It's Such a Beautiful Day
Regissör:Don Hertzfeldt
Utgivningsår:2012

Om It's Such a Beautiful Day:

En fullfilmsversion av Hertzfeldts kortfilmstrilogi om Bill som kämpar för att få ihop sitt krossade psyke.

Don Hertzfeldt (röst), Sara Cushman (röst)

Don Hertzfeldt

Drama, Komedi, Animerad, Science Fiction, Fantasy

Recension It's Such a Beautiful Day

- AgnesPetter sätter betyg 5 och skriver:
I It's Such A Beautiful Day får vi träffa Bill som är en relativt vilsen själ som efter sjukdom kämpar med att hålla samman sitt liv och sitt sköra psyke. Filmen är en animerad spelfilm på 62 minuter, gjord av den geniale filmskaparen Don Hertzfeldt. Jag har tidigare sett några av hans kortare filmer, bland annat World Of Tomorrow (2015) som också är ganska så fantastisk. Hertzfeldt har verkligen...

Recension av It's Such a Beautiful Day - Läs hela!

Diskussioner om It's Such a Beautiful Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om It's Such a Beautiful Day (1 st)
Barneyk (Anmäl)   17:57 17/7
Berättarrösten och tempot känns lite hypnotiskt och det är lätt att sugas in. Men absurditeterna tilltalar mig inte så mycket och blir lite tröttsamt i längden. Vissa delar känns lite ointressanta och banala. Men på det stora hela så är det rätt bra. Stabil men ganska svag trea skulle jag nog säga.